Jag har sett till att Tomboy startas när jag loggar in och startar en session. (System > Inställningar > Sessioner > Startprogram > Lägg till)
Det funkar bra, men den startar med fönstret "Sök i alla anteckningar" på skrivbordet. Jag skulle vilja att den startar dold/i minimerat läge och alltså bara med en ikon i notifieringsytan i topppanelen. Någon som vet om och hur man kan fixa det?
Jag hittar inget i inställningarna som motsvarar t.ex. Ekigas "Allmänna inställningar > Ekiga gränssnitt > Starta dold" eller paketet pidgin-extprefs för Pidgin (se http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,21609.0.html).
Starta Tomboy-anteckningar dold [LÖST]
Starta Tomboy-anteckningar dold [LÖST]
Senast redigerad av 1 jogu, redigerad totalt 31 gånger.
- Beakon
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
SV: Starta Tomboy-anteckningar dold
Men av vilken anledning vill du starta den ?
För det är ju uppstarten som gör att han öppnar fönstret "Sök i alla anteckningar".
Jag har bara min tillagd i panelen och den funkar utmärkt därifrån, behöver inte startas separat.
För det är ju uppstarten som gör att han öppnar fönstret "Sök i alla anteckningar".
Jag har bara min tillagd i panelen och den funkar utmärkt därifrån, behöver inte startas separat.
Linux - Bringing back the joy of computing
SV: Starta Tomboy-anteckningar dold
Naturligtvis har du helt rätt. 
Det finns ju faktiskt ingen anledning att starta programmet. Ekiga och pidgin finns det ju anledning att starta men inte Tomboy.
Tack.

Det finns ju faktiskt ingen anledning att starta programmet. Ekiga och pidgin finns det ju anledning att starta men inte Tomboy.
Tack.