Jag har sett till att pidgin startas när jag loggar in och startar en session. (System > Inställningar > Sessioner > Startprogram > Lägg till)
Det funkar bra, men den startar med ett ett fönster på skrivbordet. Jag skulle vilja att den startar dold/i minimerat läge och alltså bara med en ikon i notifieringsytan i topppanelen. Någon som vet om och hur man kan fixa det?
Starta pidgin dold? [LÖST]
Starta pidgin dold? [LÖST]
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 30 gånger.
SV: Starta pidgin dold?
Det finns ett paket som heter pidgin-extprefs i förråden som ordnar detta åt dig.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Tack, precis vad jag letade efter. 
Jag har installerat paketet, aktiverat insticksmodulen i pidgin och konfigurerar modulen med att bocka för "Hide buddy list at startup".
Så länge är allt bra, men tyvärr uppför sig inte pidgin som inställningarna säger... den envisas med att visa kompislistan vid uppstart...

Jag har installerat paketet, aktiverat insticksmodulen i pidgin och konfigurerar modulen med att bocka för "Hide buddy list at startup".
Så länge är allt bra, men tyvärr uppför sig inte pidgin som inställningarna säger... den envisas med att visa kompislistan vid uppstart...

Spara filen som valfritt_namn.sh och länka till den via Sessions. Då ska det fungera.#!/bin/bash
sleep 5
pidgin

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Tackar! Det löste saken. 
Jag satte väntetiden till 5 sek efter att jag satt igång AWN.

Jag satte väntetiden till 5 sek efter att jag satt igång AWN.