har precis fått igång dualscreen och tv-out (Med färg tillockmed, varför man måste ställa in den på composite fast man kör s-video fattar jag inte, likadant i windows)
men problemet är att så fort Nvidia loggan visas så startar fläkten på mitt nvidia 7900gtx kort och går på högvarv?
varför?
kylfläkt på grafikkort går på högvarv (7900GTX)
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
SV: kylfläkt på grafikkort går på högvarv (7900GTX)
Skall vara en bugg som Nvidia jobbar på, gäller vissa "fetare" grafikkort har jag förstått... 
Såvitt jag förstått är bästa lösningen att gå tillbaka till den äldre drivrutinen i dagsläget... Det finns nån app som kan kontrollera fläkten "manuellt" men då låser man fläkten i ett visst läge & kan vid belastning bränna cpu'n då...

Såvitt jag förstått är bästa lösningen att gå tillbaka till den äldre drivrutinen i dagsläget... Det finns nån app som kan kontrollera fläkten "manuellt" men då låser man fläkten i ett visst läge & kan vid belastning bränna cpu'n då...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- zorro_ac
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
okej, hur gör jag då för att gå till en äldre drivrutin?
jag körde en clean installation av ubuntu 7.10 och sen direkt envy som fixade nvidia drivarna
jag körde en clean installation av ubuntu 7.10 och sen direkt envy som fixade nvidia drivarna
- zorro_ac
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
det har inte kommit nån uppdatering som fixar denna bugg?
faktum är att jag föredrar xp nästan enbart för detta irriterande fläktljudet..

- DeepThought
Det har kommit en fix, i och med version 169.09 fungerar det bra igen (.04 var den förra versionen som fungerade, och det var .07 som inte fungerade). Kolla om Envy är uppdaterat för 169.09 än, annars får du väl installera drivrutinen manuellt, backa i version eller vänta..
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...