Nytt grafikkort (tips tack)

Grafikkort, TV-kort och webbkameror
Tompalaz

SV: Nytt grafikkort (tips tack)

Inlägg av Tompalaz »

själva windows i sig är nog inte något vidare, men  programmen  är ju hyfsade (film och bild redigering) på att använda dual eller quad.

Tror du jag är "framtids säker" med en quad i ubuntu?
ubuntu är ju ändå inte särskilt krävande. Snurrar hur bra som helst på gamla datorer.

I nu läget, tror du inte jag tjänar på 1gig mer minne (totalt 3gb) och ett kraftigare grafikkort?
guttergod

Inlägg av guttergod »

Orden dator och framtidssäker hör inte hemma i samma mening. :)
Det är helt enkelt såhär: Ju mer pengar du spenderar, desto längre kan du köra burken innan den blir för kass. Kör du ubuntu är tiden innan "dags för skroten" infaller betydligt längre än om du kör windows. :)
- Alla synpunkter kring mina inlägg uppskattas, bra som dåliga.
Tompalaz

Inlägg av Tompalaz »

jo jag vet att Ubuntu är "till för" risiga datorer. Men Windows har retat gallfeber på mig sen läääääänge. Har nu gått över till Ubuntu som är bättre på ALLA sätt (utom nätverk och HD material). Men Ubuntu, eller snarare applikationer borde rulla på bättre med en bättre processor. Kommer nog skaffa en Q6600
guttergod

Inlägg av guttergod »

Nej, ubuntu är inte till för risiga datorer. Det är bara att till skillnad från windows kan man köra ubuntu utan att ha den senaste hårdvaran. Alltså, det är till för alla datorer.

(Tja, alla är kanske att ta i, bleeding edge teknologi är inte så tacksamt. Fast om man ska vara ärlig är det inte det i windows heller. Det tar ett tag innan drivisar och sånt blir stabila även där. I linux tenderar drivisar vara stabilare redan när de kommer än i windows enligt mina erfarenheter dock. Iallafall när det gäller annat än grafikkort. :) )
- Alla synpunkter kring mina inlägg uppskattas, bra som dåliga.
Tompalaz

Inlägg av Tompalaz »

Var väl att ta i och säga att det var till för dåliga datorer::)
Jag köpte hur som helst en E6750, visade sig att efter en flashning av bios går min bräda att köra i 1333Mhz. Kommer väl få den till nästa år ;)
Skriv svar

Återgå till "Bild"