apache och konstiga unable to connect problem?

katxor

apache och konstiga unable to connect problem?

Inlägg av katxor »

Hmm, som jag skrev i en annan tråd så har jag lekt med apache mysql och php... lyckats sätta upp ampache så att den fungerar... nu sisådär ett dygn efter så kommer "folk utifrån" sällan in för de kan inte connecta till servern. och jag måste refresha många sidor (bla google.com) för att jag får unable to connect to server...

många tänker säkert nu... men ifall du har hundratals användare så har du inte tillräckligt med bandbredd... problemet är att det är bara 2 som kommer åt servern och de har aldrig varit inne samtidigt och mitt problem kvarstår även när de inte är inloggade...  Jag har inte den blekaste ens om var jag ska börja felsöka...

kan bara tillägga att chello inte har delat några nya ipadresser till mig.
Ubuntu 7.10
Xubuntu 7.10
Användarvisningsbild
maths57
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

SV: apache och konstiga unable to connect problem?

Inlägg av maths57 »

Jag förstår inte riktigt ditt problem. Det är tydligen två stycken som ska kunna komma åt din server, men de kan inte.

Varför måste du refresha google.com? Är det inte din egen server det är problem med?
Har du en router?
Har du en brandvägg igång på serverndatorn?
Hur har du ställt in datorn så att just bara dessa två ska kunna ansluta?
katxor

Inlägg av katxor »

alltså...

vi har person 1 och 2.
båda kan connecta till min server och lyssna på streamad musik. det är redan testat och klart.

men nu 24h efter att jag fixat med allt så verkar det som att min internet anslutning går ner i 10s med jämnamellanrum varför vet jag inte... det är då jag måste refresha när jag surfar och de andra kommer inte in på servern...

jag har en router men ingen brandvägg... men routern är knappast problemet...

det verkar som att apache servern kopplar ifrån allt för att göra någonting och sen ger klartecken igen.
Ubuntu 7.10
Xubuntu 7.10
Användarvisningsbild
maths57

Inlägg av maths57 »

Jag måste ju erkänna att det känns som om det skulle kunna vara bandbredden som är problemet. Hur mycket har du från Chello?
katxor

Inlägg av katxor »

24/8 mbit så det borde ju inte vara nått problem...

skickar i ca 100kb/s
Ubuntu 7.10
Xubuntu 7.10
katxor

Inlägg av katxor »

har pratat med en kompis nu som inte riktigt förstår ubuntu men e grym på debian...

han säger att dhcbdb dhclient och networkmanager på nått sätt tillsammans ställer till problemet att stänga ner och sen ta upp anslutningen.... nån annan som haft det problemet?

avahi deamon är också den som verkställer allt..
Ubuntu 7.10
Xubuntu 7.10
Användarvisningsbild
maths57

Inlägg av maths57 »

Ubuntu bygger på Debian, så i princip ska allt som funkar i Debian även göra det i Ubuntu. Så lyssna med din kompis! Hur tycker kompisen att du ska lösa problemet? Vore intressant att veta.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"