Bränna DVD film

Molle

Bränna DVD film

Inlägg av Molle »

Vilket program brukar ni använda när ni bränner DVD filmer? Jag har testat några program men inga som jag tycker är bra.
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

SV: Bränna DVD film

Inlägg av TForsman »

När jag bränner in mina egna dokumenterade filer som jag skapat själv, görs med programmet k3b eller Brasero 0.7.0
Ibland tar jag Nero Linux, men inte ofta det händer.
Senast redigerad av 1 TForsman, redigerad totalt 27 gånger.
Min personliga blog | Min personliga Linux dist |

Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
Molle

Inlägg av Molle »

Jag har Brasero men har inte riktigt kommit på hur man ska göra. När man startar programmet så får man fyra alternativ att välja på (ljudprojekt, dataobjekt, skivkopiering och bränn avbild). Men jag vill ju göra en dvd som man kan stoppa in i dvd spelaren. 
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Inlägg av TForsman »

Bränn avbild = Bränn in tex: ***.iso filer, då får du en DVD av det du har bränt.

Dataproject = bränn in filer själv tex: raw kopia av en dvd film som du vill göra backup på. Brukar vara 2 mapppar, en som är tom och den andra full med konstiga filer.

Molle

Inlägg av Molle »

Jag kan inte få det att fungera. Får upp ett felmedelande "den verkar inte vara en giltig avbild eller en giltig cue-fil". Jag har två stycken .avi filer som jag vill bränna till en skiva. Men när man väljer bränn avbild så kan man ju bara lägga in en fil.
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Inlägg av TForsman »

vill du bränna in .avi filen som den är?
ta data project.

Om du vill göra om .avi till dvd format då måste du konvertera om .avi till dvd format först innan du kan bränna den.

Molle

Inlägg av Molle »

Tack för att du står ut med mina frågor :).Och här kommer en till. Hur konvertera man .avi till dvd på enklast sätt? Dom bränn program som jag har använt i windows har man inte behövt att konvertera. Och en fråga till. Jag har ju två filer jag vill bränna måste man lägga ihop dom till en fil?
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Inlägg av TForsman »

om du inte konverterat i win, är du säker att du måste göra om dem?
klarar din dvd spelare divx format?

annars kan du söka på forumet här inne efter "divx till dvd" eller liknande, så borde nåt program komma fram.

Användarvisningsbild
Patrik Storm
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av Patrik Storm »

Det du behöver heter DeVeDe

Du hittar det i "Lägg till/Ta bort program"
Kan man inte leva med någon här, var skall man då leva?
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

Molle skrev: Jag kan inte få det att fungera. Får upp ett felmedelande "den verkar inte vara en giltig avbild eller en giltig cue-fil". Jag har två stycken .avi filer som jag vill bränna till en skiva. Men när man väljer bränn avbild så kan man ju bara lägga in en fil.
Det är cue filen du ska lägga in, den innehåller information om image filen.

Men, det kan vara så att cue filen innehåller felaktig information.....t.ex. när den här image filen skapades så döptes den till "film".......och efteråt har du eller någon döpt om själva iso filen till "filmen".......och då hittar inte cue filen "film".

Öppna cue filen med ett textredigeringsprogram och kolla efter så filnamnen stämmer överens.....om inte korrigera det då i cue filen. Även versaler kan vara viktiga i det här sammanhanget. Och står det desutom en sökväg för filnamnet....t.ex. c:\mina filmer\film.iso ......ta då bort sökvägen och döpt den bara till "film.iso".
Ytterligare en felkälla kan vara filändelsen.... din film heter "film.iso" .....men i cue filen står det "film.ISO".....ändra då till "film.iso" i cue filen.

Lycka till.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"