iPod nano dyker inte upp på skrivbordet

Få igång din maskinvara i Ubuntu
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
Yuh Learn
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

iPod nano dyker inte upp på skrivbordet

Inlägg av Yuh Learn »

Jag försöker få igång en iPod nano (Gen.3) i Amarok och har därför följt de här instruktionerna:
http://ubuntuforums.org/showthread.php? ... pod&page=1

Tyvärr dycker inte iPoden upp som enhet när jag kopplat in den i datorn så nu sitter jag här med skägget i brevlådan och vet inte vad jag ska ta mig till för att datorn ska hitta enheten.

Vad göra?
Senast redigerad av 1 Yuh Learn, redigerad totalt 26 gånger.
Yuh Learn

SV: iPod nano dyker inte upp på skrivbordet

Inlägg av Yuh Learn »

Problemet löste sig efter lite pillande och det verkar som iPoden vill fungera med Amarok men den hänger sig oftast vid start... När jag kopplat in spelaren kan inte unmounta den, utan får en massa felmeddelanden:

När jag trycker "disconnect" i Amarok
Post-disconnect command failed, before removing device, please make sure that it is safe to do so.
Och när jag högerklickar på iPod-ikonen för att "mata ut" får jag felmeddelandet
Kan inte mata ut volym
Jag blir alltså tvungen att brutalt dra ur sladden ändå, antar att det är därför spelaren hänger sig hela tiden..
Yuh Learn

SV: iPod nano dyker inte upp på skrivbordet

Inlägg av Yuh Learn »

Ok. Nu har jag alltså lyckats få iPoden att avmonteras, filöverföringen går bra, det går att spela musik o.s.v. efter överföring men efter ett tag hänger spelaren sig så jag tvingas tvångsavsluta.
Problemet med att "disconnecta" i Amarok kvarstår.

Jag bör tillägga att min modell (A1236) inte finns med i Amarok så jag körde en fuling och valde en liknande modell (B249).
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara och drivrutiner"