Hårdvarunörd sökes för projekt

Få igång din maskinvara i Ubuntu
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
jonasbjork
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Hårdvarunörd sökes för projekt

Inlägg av jonasbjork »

Jag är engagerad i ett projekt som heter Fri IT i Skolan (<a class="postlink" href="http://www.fritis.se">http://www.fritis.se</a>) och vi jobbar med att skriva läromedel för de svenska gymnasiekurserna. Just nu sitter jag och skriver en bok i DTR1205 Operativsystem och DTR1206 Persondatorer.

Till boken Persondatorer skulle jag behöva ha kontakt med någon som har lite tid över och kan hjälpa till med att skriva om hårdvara, då jag själv är ganska ointresserad av sådan. Du behöver inte alls vara duktig på att stava eller skriva ned saker, det jag behöver hjälp med är informationen. Dvs, din kunskap.

Jag kan inte erbjuda ekonomisk ersättning för detta, då Fritis är ett ideellt projekt som jobbar för att få ut Linux i skolorna. Är du intresserad av att förändra användandet av operativsystem i de svenska skolorna skall du hjälpa till!
Användarvisningsbild
Pinky
Kontakt:

SV: Hårdvarunörd sökes för projekt

Inlägg av Pinky »

Vad för typ av kunskap är det du är ute efter, lite mer specifikt?
"hårdvara" är ganska brett :) Och hur mkt ska det vara?
3 sidor med stora bilder,som väldigt basic förklarar de viktigaste komponenterna i en dator, eller 600 sidor med väldigt detaljerad information?
Användarvisningsbild
Smygis
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

SV: Hårdvarunörd sökes för projekt

Inlägg av Smygis »

Kanske att jag kan hjälpa till lite. Det beror lite på hur det ska se ut. Och hur mycket det ska vara.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara och drivrutiner"