Ny översättaransvarig

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
popstr
Kontakt:

Ny översättaransvarig

Inlägg av popstr »

Hej!

Som nybliven översättaransvarig för Ubuntu Sverige vill jag bara presentera mig lite kort.

Jag heter Mikael Karlsson och är 27 år. Jag bor i Malmö och jobbar som utvecklare i Köpenhamn. Har använt Ubuntu sedan 2004 då första versionen, Warty Warthog (4.10), släpptes. Sedan en tid tillbaka har jag känt att jag vill göra en insats för fri programvara, och speciellt Ubuntu. Då jag har ett stort språkintresse blev översättning ett ganska naturligt val, men jag hoppas att även kunna bidra med programkod i framtiden.

Det är alltså mig man kontaktar om man vill hjälpa till att översätta ubuntuspecifik dokumentation/programvara.

Ni kan nå mig på mail eller jabber på mmmicke snabel-a gmail.com. Hör av dig om du är intresserad av att hjälpa till att översätta världens bästa operativsystem! ;)
[img width=350 height=19]http://img440.imageshack.us/img440/6985/userbar320716kg7.gif[/img]
"Människans frihet består inte i att hon kan göra vad hon vill,
däremot i att hon inte är tvungen att göra det hon inte vill."
Jean-Jacques Rousseau
Okänd

Ny översättaransvarig

Inlägg av Okänd »

Välkommen micke!

Det gjorde mig glad att du kände för att ta över översättararbetet här på Ubuntu Sverige då detta är en mycket viktig del och ett arbete som kommer alla svenskspråkiga Ubuntuanvändare till del!
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Ny översättaransvarig

Inlägg av Broder Tuck »

Välkommen micke :)
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"