Tack för svaret:
Får detta fel:
ERROR: Your architecture, \'x86_64\', is not supported by the
Adobe Flash Player installer.
Tack för svaret:
Öh, ska det inte göra det? :-/.Hund skrev: Aha, du kör med 64-bitars versionen. Fungerar Flash för 64-bit?
Gah, måste gå o sticka o fixa skivor imorgn då, o hur gör man homegrejen?Hund skrev: Om du väljer att installera om så kan du ju spara din home-mapp där alla inställningar sparas. Då blir det ganska smärtfritt.![]()
Men står iof att han kör med feisty..?Lars skrev:Pretro, du kör alltså Dapper 6.06, jag är osäker på om Flash finns med där.
Om du har home på en egen partition är det bara att behålla den som den är under installationen.Pretro skrev:Gah, måste gå o sticka o fixa skivor imorgn då, o hur gör man homegrejen?Hund skrev: Om du väljer att installera om så kan du ju spara din home-mapp där alla inställningar sparas. Då blir det ganska smärtfritt.![]()
64-bitars processorarkitekturen är bakåtkompatibel med X86 så det fungerar jättebra. Jag har också en 64-bitars processor men kör med X86 versionen för att slippa en massa krångel.Pretro skrev: På min dator står det AMD kan jag fortfarande installera versionen (x86) som inte är AMD64?
Det laoter inge vidare, om paketet. Har foorsvunnit fraon reposens lista faor jag se till att uppdatera guiden jag länkade tull ovan.christer skrev: Vad jag förstår är Flash Player trasigt. Någon fil med
"flash player".deb finns väl inte längre. Varken Synaptic eller apt-get
fungerar då man vill installera Flash Player. Det fungerade när Ubuntu 7.10 utkom,
men inte nu längre. Det är tydligen ett problem, som Flash Player konstruktörer
håller på att åtgärda.