Min bästa julklapp
- Grön Göling
- Städsegrön
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Min bästa julklapp
Av husbandet fick jag ett oerhört vackert halssmycke. Han är bra på att hitta såna där speciella grejor.
Dock toppas det av att jag fick, den sedan länge önskade, dvd-boxen "Juvelen i kronan". Det är absolut en av de bästa böcker/bokserier och tv-serier som gjorts, så jag har några högtidsstunder att se fram emot.
Dock toppas det av att jag fick, den sedan länge önskade, dvd-boxen "Juvelen i kronan". Det är absolut en av de bästa böcker/bokserier och tv-serier som gjorts, så jag har några högtidsstunder att se fram emot.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
SV: Min bästa julklapp
Hos oss blev det inga julklappar i år. ( fast jag själv köpte USB minne
)
Men mat. Det blev det. Det bästa jag vet. Vi testade Grönissans köttbullar med kryddpeppar.
ENASTÅENDE!!
LJ

Men mat. Det blev det. Det bästa jag vet. Vi testade Grönissans köttbullar med kryddpeppar.
ENASTÅENDE!!
LJ
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Var längesen man så "Juvelen i kronan". Har för mig att handlingen var lagd till Indien?
Riktigt bra i alla fall.
Det blev några julklappar som jag hade önskat mig tidigare, bl. a. en ficklampa som drivs med dynamo, praktiskt när man vill se hur det ser ut bakom datorn.
Riktigt bra i alla fall.
Det blev några julklappar som jag hade önskat mig tidigare, bl. a. en ficklampa som drivs med dynamo, praktiskt när man vill se hur det ser ut bakom datorn.

Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Sådana julklappar gillar jag! Själv har jag en liten diodlampa som lyser hur länge som helst. Slutar lysa först när batterierna dör av ålderdom.ZX Spectrum skrev:
Det blev några julklappar som jag hade önskat mig tidigare, bl. a. en ficklampa som drivs med dynamo, praktiskt när man vill se hur det ser ut bakom datorn.![]()

Jag tror det finns en del människor som fick mycke finare julklappGrön Göling skrev: Av husbandet fick jag ett oerhört vackert halssmycke. Han är bra på att hitta såna där speciella grejor.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=391194
Stor applåd för Gamleport och alla inblandade.

- Ulsak
Glädjen att ge är det bästa med julen.
Min dotters fästemans ögon tindrade när han fick Ubuntu 7.10-live CD. När min bror ringde lyckades jag i slutet pracka på honom en länk till xubuntu.
Mysigt värre!
Jag själv fick Simpsonsfilmen och De första "Saw" filmerna..
Min dotters fästemans ögon tindrade när han fick Ubuntu 7.10-live CD. När min bror ringde lyckades jag i slutet pracka på honom en länk till xubuntu.
Mysigt värre!
Jag själv fick Simpsonsfilmen och De första "Saw" filmerna..
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Jag är glad att jag knappt fick någon julklapp i år (har sedan länge sagt till att jag inte vill ha några).
Har redan så mycket prylar att det bara skulle ha bidragit till att göra rummet ännu stökigare.

- CryingFreeman
Jag fick 8 timmar öronmärkta ("de här är från [sonen]") miniDV-band att filma med.
Så nu blir det familjevideos tills det sprutar ur öronen på far- och morföräldrar.
Så nu blir det familjevideos tills det sprutar ur öronen på far- och morföräldrar.

Registrera dig på våra lokala epostlistor
Min bästa "julklapp" var att båda syskonen var hemma med sina barn över julen. Jag lekte med barnen hela Julafton, och det var så oerhört kul. Sen att jag jag förmodligen var mer inne i Kalle Anka än småttingarna(4,1,0.5 år) vet jag inte om jag ska tolka som bra eller dåligt 

-
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Bägge sönerna hemma på en gång
Dom bor långt åt norr och söder i landet till vardags.
Så fick jag ett par böcker om märkliga kvinnor: Eleanor av Akvitanien och Lucrezia Borgia, så nu blir det en del läsande av den närmsta tiden.

Så fick jag ett par böcker om märkliga kvinnor: Eleanor av Akvitanien och Lucrezia Borgia, så nu blir det en del läsande av den närmsta tiden.
- vulfgar
- ung forumnörd
Håller med, vilken fin grej!bax skrev:Jag tror det finns en del människor som fick mycke finare julklappGrön Göling skrev: Av husbandet fick jag ett oerhört vackert halssmycke. Han är bra på att hitta såna där speciella grejor.
Stor applåd för Gamleport och alla inblandade.![]()

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Grön Göling
- Städsegrön
Håller med. Sån't där är så givande att vara med om att göra. En av mina roligaste jular har tillbringats med att jobba för ett "Alternativ Jul"-projekt.bax skrev: Jag tror det finns en del människor som fick mycke finare julklapp
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
- WilhelmBerg
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Ibland så lyckas man få till det ordentligt med klapparna.
Min äldsta son har sin flickvän boende på Gotland, så hans högsta önskan är förstås att få komma dit.
Att han skulle dit var redan planerat innan jul men han var inställd på en resa med buss och båt.
Han blev mäkta förvånad, och naturligtvist överlycklig när han öppnade ett paket med en flygbiljett i.
Min äldsta son har sin flickvän boende på Gotland, så hans högsta önskan är förstås att få komma dit.
Att han skulle dit var redan planerat innan jul men han var inställd på en resa med buss och båt.
Han blev mäkta förvånad, och naturligtvist överlycklig när han öppnade ett paket med en flygbiljett i.
Dator: Professional från ubox
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
Det är lättare att fördöma än att vara ett föredöme.
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
Det är lättare att fördöma än att vara ett föredöme.
- Grön Göling
- Städsegrön
Jo, man gör det. I år gav jag min dotter en liten överraskning - en "chinchillapläd" (fejk givetvis, jag skulle aldrig kunna ha något med äkta päls att göra), för hennes lägenhet är litet kylig på vintrarna. I övrigt fick hon ett presentkort på böcker, som hon hade önskat sig och så ett traditionsenligt glas i en serie hon samlar på.WilhelmBerg skrev: Ibland så lyckas man få till det ordentligt med klapparna.
Hon svepte omedelbart in sig i pläden och vägrade ta den av sig under resten av kvällen.
Det gladde ett modershjärta.
Min bästa julklapp var ett fotoalbum jag fick av min mamma.

Med kort på våra hundar och annat roligt.

Med kort på våra hundar och annat roligt.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- vulfgar
- ung forumnörd
Aha, då kommer det snart nya avatarer?Hund skrev:
Med kort på våra hundar och annat roligt.![]()

Självklart. Nu är ju julen över.. Dags för något nytt då.vulfgar skrev:Aha, då kommer det snart nya avatarer?Hund skrev:
![]()

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- vulfgar
- ung forumnörd
Fast egentligen är ju inte julen över förrän vid tjugondag Knut, då dansas den ut - dvs 13 januari.Hund skrev:Självklart. Nu är ju julen över.. Dags för något nytt då.vulfgar skrev:Aha, då kommer det snart nya avatarer?Hund skrev:
![]()
![]()

- Grön Göling
- Städsegrön
Tramslarv!vulfgar skrev: Fast egentligen är ju inte julen över förrän vid tjugondag Knut, då dansas den ut - dvs 13 januari.![]()

Här på framsidan är vi på väg mot nyåret....något jag är rejält rädd inför, men det har andra orsaker, som jag kanske orkar berätta om nån annan gång, om allt går väl.