Undertextbugg

skillz

Undertextbugg

Inlägg av skillz »

Jag satt för någon dag sedan och kollade på Dexter i Totem med svensk sub. Sen helt plötsligt på ett avsnitt så fungerade inte subben. Jag gick in och kollade i filen, och såg ut som om den borde funka. Jag tänkte inte mer på det, men nyss när jag skulle kolla på Prison Break hände exakt samma sak. Jag har kollat många avsnitt av båda serierna där det funkat utmärkt, men på vissa avsnitt verkar det inte funka speciellt bra. Det kommer fram en osynkad rad lite då och då (precis som VLC-buggen i Windows för något år sedan). Jag har testat både med Totem och VLC, vägrar funka på just dessa två avsnitt, funkar bra på andra. Någon som varit med om liknande, eller kanske har någon susning om vart felet kan ligga? Texterna i sig är det inget fel på, det vet jag.

skillz.
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

SV: Undertextbugg

Inlägg av zero gravity »

Testa mplayer och se om de funkar.
Abusus non tollit usum
skillz

Inlägg av skillz »

Ser ut att funka bra där. Aldrig använt mplayer, verkar lite sådär halvkrångligt nu i början. Bra spelare annars? Kanske värd att testa då. Dock var texten över halva skärmen, men det kanske går att ordna. Tack!
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
skillz

Inlägg av skillz »

Det var det första jag tänkte på (eftersom det var så man fixade buggen i Win förut), men det funkade inte.
Användarvisningsbild
HOLMEN
Fadder
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

Inlägg av HOLMEN »

testa att bara öppna filen och spara den som UTF-8 istället. Värt ett försök. Detta har jag fått göra ibland.
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"