Tack!

Hm, vad skulle problemet med HD vara? Hur som hellst så lär det funka utmärkt.Tompalaz skrev: Lånar tråden.
Funderar på att köpa en Quad Q6600 eller ett nVidia 8800GT som har hårdvarustöd för x264.
Vet något hur detta funkar i Ubuntu om HD fortfarande är lite körigt att få igång?
Hm ok. Vad har du för CPU nu? Har du ett grafikkort som klarar av att skicka ut bilder i 30FPS eller vad nu filmen skickar ut så bör det gå...Tompalaz skrev: Mina filmer rullar inte på som dom ska "inte ens" 720p
Funkar att se på men sen kan det bara börja hacka som sjutton.
Vet inte ens om det är värt att satsa på ett nytt grafikkort, kikar inte särskillt mycket på HD ändå.
Känns lite onödigt att köra på Quad också, fast det är häftigt![]()
Behöver en ny prolle också.
Kommer nog skaffa både en Quad och G92:an, frågan är bara vilken man ska välja först
I landsproblem
Det har du hest rätt i. RAM är viktigare för systemet. Med för att avkoda högupplöst video så är det råstyrka som gäller.Tompalaz skrev: Sitter på en Pentium D 2.66:a
Kortet är ett x1800GTO, det funkar prima, vad är det för problem med scroll i firefox?
Grejen är, som jag fattat det, så linux använder mer RAM än CPU, = Satsa på RAM?
Sitter på fullt tillräckligt med minne, och tror att det är CPU som är flaskhals, kan ju lika gärna vara graffekortet också.
Är det fet overkill med quad i ubuntu?
Linux har alltid haft betydligt bättre multiprocessorstöd än windows. Nuff said.Tompalaz skrev: Men, Ubuntu är ju inte Windows, Ubuntu är alltså inte skrivet för flertrådig?
Är det så?guttergod skrev:Linux har alltid haft betydligt bättre multiprocessorstöd än windows. Nuff said.Tompalaz skrev: Men, Ubuntu är ju inte Windows, Ubuntu är alltså inte skrivet för flertrådig?
Toms hardware har sin VGA guide om man vill jämföra prestanda mellan grafikkort, den är bra.
Kika på tradera, om man inte ska ha det senaste värstingkortet finns det alltid de som vill byta ut sina nästan värstingkort mot det senaste, man får bättre kort för pengarna där med lite tur.![]()
Det jag menar är att tekniskt sett är multiprocessorhanteringen bättre i linux. Sen om den använder quadcore 100% bra ännu, det vet jag faktiskt inte. Men jag gissar på att windows inte är mycket bättre på det än linux i nuläget (fast det kan ju bara vara fördom från min sidaTompalaz skrev:
Läste lite på google på en tråd som hette Quad Core and ubuntu worth it?
Verkade som att man inte tjänar på en Quad, i nuläget.