Administrationsrutor hoppar upp vid start [LÖST]

Chan

Administrationsrutor hoppar upp vid start [LÖST]

Inlägg av Chan »

Precis som rubriken antyder: När jag sätter igång min dator och loggar in så dyker det upp administrationsrutor på skärmen helt automatiskt och ordbehandlaren dyker upp även. Exempelvis är Inställningar för nätverksproxyserver och Inställningar för fjärrskrivbord. Det hela började efter att jag var tvungen att starta om datorn en gång samtidigt som jag hade dessa rutor uppe. (En-två veckor sedan)

Jag vet inte varför det händer och jag har försökt hitta svaret via google och andra sidor, men jag är ny med Ubuntu. (Cirka två månader) Jag håller på att lära mig hur systemet fungerar fortfarande och det känns komplicerat för min del att söka efter problemet på google för jag förstår ju inte problemet alls. :P Finns det någon här som fattar vad som händer? Det vore schysst om jag kunde få hjälp och med min otur lär det säkert vara ett problem som är skitlätt att lösa. -.-

Behöver ni veta något ytterligare så fråga på. Jag vill helst få bort det här problemet även om den inte stör mig sådär jättemycket. :')

/Chan
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 28 gånger.
frippe

SV: Administrationsrutor hoppar upp vid start

Inlägg av frippe »

Titta under System - Inställningar - Sessioner
Under fliken Startprogram finns de program som startas när Gnome startar. Kolla om programmen du du vill bli av med finns med där. Ta då bort krysset framför dem och testa med att logga in igen.
Chan

SV: Administrationsrutor hoppar upp vid start

Inlägg av Chan »

Ey, det funkade. Tack.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"