Hej, ett litet ganska stort problem :p
När jag lägger i boot-skivan, nedladdad och utbränd, så kommer jag in i den första menyn där man väljer hur man vill boota från skivan. När jag väljer något så blir skärmen svart och datorn börjar tugga på, låter ganska mycket om diskarna. Men det händer inget som jag ser nått av.. efter ett tag så tröttnar jag på att stirra på en blank skärm och skriver något då spottar den ut skivan och startar om. Detta gäller både version 7.10 och version 6.10 Desktop.. Skivan med 6.10 vet jag fungerar eftersom jag använde den i en gammal dator för något år sedan..
Det går alltså varken att installera eller boota från skivorna.
testat många ggr..
Vad kan jag göra?
Hårdvara i datorn.
Amd Athlon 64 X2 4200+
Asus Nvidia EN8800GTS 320 MB
2x 1 gig A-data 6400 DDR2 ram
Moderkort: Abit KN9
4 st. Samsung hdd 1x250 gig, 1x400 gig, 2x500 gig Raid 0
Skärm: Samsung 226BW
Behöver ni veta nått mer är det bara att fråga.
Ubuntu går inte att installera [LÖST]
Ubuntu går inte att installera [LÖST]
Senast redigerad av 1 gege, redigerad totalt 23 gånger.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
SV: Ubuntu går inte att installera
Välkommen till forumet gege.
Har du testat skivan efter fel? Det finns ett sådant alternativ när den första menyn kommer upp vid uppstart av Ubuntu-cd:n.
Det brukar rekommenderas att man bränner Ubuntu-cd:n i låg hastighet för att förhindra att fel inträffar.
Har du testat skivan efter fel? Det finns ett sådant alternativ när den första menyn kommer upp vid uppstart av Ubuntu-cd:n.
Det brukar rekommenderas att man bränner Ubuntu-cd:n i låg hastighet för att förhindra att fel inträffar.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Tackar
Nu har jag kört testet som du sade. på 7.10 disken så blir skärmen bara blank, och på skivan med 6.10 så får jag upp en massa rader med fel typ..
[17179712.2320000]Buffer I/O error on device sr0, logical block 357562
bl.a, det kommer flera rader och siffrorna varierar.. sedan kommern en variation i enheten då säger den device sdb2 ist. för sr0
Glömde säga att min dvd/cd läsare är en S-ATA från samsung och att jag använder mig av ubuntu 7.10 för 64 bit cpu. 6.10 är jag inte säker på vad det är för nån men mest sannolikt är att det är en 32 bit variant om det finns olika att välja på.
tack för det snabba svaret.
Nu har jag kört testet som du sade. på 7.10 disken så blir skärmen bara blank, och på skivan med 6.10 så får jag upp en massa rader med fel typ..
[17179712.2320000]Buffer I/O error on device sr0, logical block 357562
bl.a, det kommer flera rader och siffrorna varierar.. sedan kommern en variation i enheten då säger den device sdb2 ist. för sr0
Glömde säga att min dvd/cd läsare är en S-ATA från samsung och att jag använder mig av ubuntu 7.10 för 64 bit cpu. 6.10 är jag inte säker på vad det är för nån men mest sannolikt är att det är en 32 bit variant om det finns olika att välja på.
tack för det snabba svaret.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Testa med 32-bitarsvarianten också och se om den går bättre, och bränn på lägsta hastighet och se om det hjälper.
Vad jag har förstått av andra här på forumet är att man inte tjänar så mycket i hastighet genom att välja 64-bitarsvarianten.
Jag kan inte så mycket om S-ATA-brännare så där kanske någon annan vet något mer?
Vad jag har förstått av andra här på forumet är att man inte tjänar så mycket i hastighet genom att välja 64-bitarsvarianten.
Jag kan inte så mycket om S-ATA-brännare så där kanske någon annan vet något mer?
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Brännde du skivan som iso avbild i låg hastighet?
LJ
LJ
jag testar med 32 bit varianten av 7.10
Jo jag brännde som Isoavbild, jag får ju igång första menyn på skivan.
däremot så har jag inte brännt nån av dem på lägsta men det skall jag göra nästa gång.
Det är ju lite skumt att jag får samma problem med 6.10 som 7.10 eftersom jag vet att 6.10 skivan fungerar, eller fungerade för ett år sedan iaf.
Jag bränner ut 7.10, 32 bit, i låg hastighet. Dessutom skall jag testa att använda den i en IDE drive också.
Jo jag brännde som Isoavbild, jag får ju igång första menyn på skivan.
däremot så har jag inte brännt nån av dem på lägsta men det skall jag göra nästa gång.
Det är ju lite skumt att jag får samma problem med 6.10 som 7.10 eftersom jag vet att 6.10 skivan fungerar, eller fungerade för ett år sedan iaf.
Jag bränner ut 7.10, 32 bit, i låg hastighet. Dessutom skall jag testa att använda den i en IDE drive också.
Sadar ja, lyckades branna ut 32 bit versionen pa en DVD.. Skall jag bara lyckas installera och fixa tangentbordet.
Det startar ju iaf fran skivan.
Tack for hjalpen hittils, kommer ju komma med fler fragor inom kort.
god jul
//GeGe
Det startar ju iaf fran skivan.
Tack for hjalpen hittils, kommer ju komma med fler fragor inom kort.
god jul
//GeGe