Det är möjligt att jag skulle kunna laga de fel jag åstadkommit, men då måste jag först hitta ett sätt att få VETA vad jag gjort för fel, och sen skulle jag behöva lägga ner tid på att hitta ett sätt REPARERA felet. Därefter skulle jag behöva utföra reparationen. Jag bedömer att det går fortare att börja om från början.
I mina ögon är det inte ett egenvärde att mixtra med datorn, utan jag vill använda den till ngt. För mig är datorn en central för information och underhållning. Dessutom ett arbetsredskap. Jag vill minimera tiden jag lägger på att få den att fungera. Sen gillar jag open source och det ger Linux ett värde i sig, som motiverar en hel del mixtrande.

Just det där med att formatera och ominstallera har jag också gjort, fram till nu. Nu har jag mer gett mej f*n på att lösa problemen istället. Det känns dumt att behöva ominstallera allt och göra om alla inställningar - även om det går fort - bara för att tex. grafikdrivrutinen inte funkade. Det går ju dessutom att lösa det med lite vilja. Jag tror att det är lite förrädiskt att det är så lätt att formatera och installera om - man lär sig aldrig riktigt hur man ska angripa problemen, utan formaterar gladeligen istället. Fast det kanske bara hade tagit ett par minuter att fixa felet.
Fast om man - som du - inte direkt gillar att pilla med inställningar, utan bara vill att det ska funka så fattar jag att det är enklare att "bara" formatera om.
Jag tror lite som Lobo: [quote="Lobo"]Tror inte att linux blir tillräckligt användarvänligt förren den dagen man kan ta bort terminalen helt.[/quote]
Sen att merparten av de som är här - inklusive mig själv - gillar att knacka i terminalen är en annan sak...