Normalt med svart skärm när man installerar ubuntu? [LÖST]
Normalt med svart skärm när man installerar ubuntu? [LÖST]
Tjena. Jag håller på att installera ubuntu på en dator men efter att den visat en massa vad den installerar så blev det svart
normalt?

Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 22 gånger.
SV: Normalt med svart skärm när man installerar ubuntu?
Hej och välkommen till forumet! 
Min första tanke är, nä. Men hur installerade du och från vilken skiva? LiveCD eller alternativCD (textinstallation)

Min första tanke är, nä. Men hur installerade du och från vilken skiva? LiveCD eller alternativCD (textinstallation)
Tackar tackar 
Jag vet inte skillnaden på Live eller alternativ men jag laddade iaf ner en fil från Ubuntus hemsida och brände ut själv. Fick dock ordning på det hela efter ett tags knixande, var tvungen att starta från skivan i grafiksäkert läge och sen installera inifrån operativsystemet. Funkar kalas nu
Har dock lite problem med fjärrstyrning och torrenter men allt är ju inte lätt i början hehe.

Jag vet inte skillnaden på Live eller alternativ men jag laddade iaf ner en fil från Ubuntus hemsida och brände ut själv. Fick dock ordning på det hela efter ett tags knixande, var tvungen att starta från skivan i grafiksäkert läge och sen installera inifrån operativsystemet. Funkar kalas nu

Finemang! Bra jobbat. Fjärrstyrning och torrents är jag inte så bra på. Vilket program använder du?