Uttalande ang. tidigare konflikt

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Okänd

Inlägg av Okänd »

En helg för några veckor sedan pågick en konflikt mellan en av våra moderatorer och mig tillsammans med forumansvarig Johan Thorén (nahoj).

nahoj talade med moderatorn personligen och sedan gjorde även jag det, och konflikten kunde lösas.

Jag ser däremot nu en tid efter detta att jag som ledare för Ubuntu Sverige borde ha gjort följande:
¤ Avgränsa det diskuterade tidigt så möjlighet fanns att komma fram till något.
¤ Tagit personlig kontakt med moderatorn i ett tidigt skede utanför forumet.

..och på detta sätt i detta sammanhang kanske kunnat undvika konflikten helt.

Det jag tror drev både mig och moderatorn var en stark vilja att försöka reda ut och lösa.

Men jag ser att jag som ledare handlade fel enligt ovanstående punkter, och jag vill be moderatorn, samt övriga forumbesökare med fler, om ursäkt för detta.

Hur som helt var det en konflikt med mycket känslor men vad jag kunde se helt utan personliga påhopp eller respektlösa uttalanden och där vi inblandade, och fler med oss, ville se en lösning och det gör mig glad och faktiskt lite stolt ;)

EDIT: Stavade mitt namn rätt... ;) /nahoj
Okänd

Inlägg av Okänd »

Sebastean

Grymt stark och rakryggad post av dig.

Micke
marwal

Inlägg av marwal »

Det är väldigt lätt att ryckas med i en stämning. Det är betydligt svårare att ta personligt ansvar för sin egen roll i en konflikt. Det tycker jag du har gjort här och jag vill uttrycka min beundran över det.
Jag hoppas att moderatorn ifråga inte tröttnat på Ubuntu Sverige och att vi snart ser honom här igen.

UÄ (utanför ämnet, an aning) : En egen reflektion (baserad på en egen upplevelse häromdagen) är att skrift är svårtolkat, eller snarare öppet för en mängd tolkningar och att man bör uttrycka sig med omdöme och kanske t.o.m använda emoticons (smileys) där det kan råda tveksamheter eller för att mildra ord eller uttryck som annars kan uppfattas kalla eller hårda.
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="No1Viking"]Sebastean

Grymt stark och rakryggad post av dig.

Micke[/quote]
Håller med
Användarvisningsbild
n4h0j
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av n4h0j »

Jag som forumansvarig borde nog för det första uppmärksammat debatten något tidigare än jag gjorde. Alltid finns det saker man kan förbättra!

marwal, ;)
[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="sebastean"]Men jag ser att jag som ledare handlade fel enligt ovanstående punkter, och jag vill be moderatorn, samt övriga forumbesökare med fler, om ursäkt för detta.[/quote]
Det är mänskligt att fela. Det är stort att erkänna det och be om ursäkt (om det nu är så att du har handlat fel. Jag vet inget om konflikten och borde kanske inte uttala mej om det här, men jag vill ge lite credd till dig eftersom du ber om ursäkt för ett fel du insett att du gjort. Bra!
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"