Ljud försvunnit efter senaste uppdateringingen på ubuntu, det står som felmedelande:inga volymkontrollerande G-streamer insticksmoduler hittades.Jag har en zepto znote 3215w
/Rick
Ljud försvunnit efter senaste uppdateringingen på ubuntu [LÖST]
Ljud försvunnit efter senaste uppdateringingen på ubuntu [LÖST]
Senast redigerad av 1 DeepThought, redigerad totalt 20 gånger.
- DeepThought
SV: Ljud försvunnit efter senaste uppdateringingen på ubuntu
Är det så att du kompilerade ALSA själv när du installerade (man måste väl det på 3215W också?)? Gör det igen, isåfall. Den senaste uppdateringen var nämligen en uppdatering av kärnan, och då måste du kompilera om ALSA för att få ljud.
Det finns visserligen en annan lösning som kanske fungerar för dig, och det är att installera paketet linux-backports-modules och starta om. Detta kanske kan göra så att du får tillbaka ljudet (så att du slipper kompilera ALSA varje gång det kommer en ny kärna). Jag tror att Suspend slutade fungera för mig efter att jag installerade det paketet, så jag avinstallerade och kompilerade om ALSA istället
Men jag har å andra sidan en 6224W...
Det finns visserligen en annan lösning som kanske fungerar för dig, och det är att installera paketet linux-backports-modules och starta om. Detta kanske kan göra så att du får tillbaka ljudet (så att du slipper kompilera ALSA varje gång det kommer en ny kärna). Jag tror att Suspend slutade fungera för mig efter att jag installerade det paketet, så jag avinstallerade och kompilerade om ALSA istället

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
hur avinstallerar man alsa?
Jag körde om alsa o det funkar igen!
Tack för hjälpen
Tack för hjälpen
- DeepThought
Det vill du nog helst inte göra. Jag kanske kan hjälpa dig att komma på vad du borde göra istället, om du beskriver varför du tänkte avinstallera ALSA 
EDIT: Ah, bra att det löste sig!

EDIT: Ah, bra att det löste sig!

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
SV: Ljud försvunnit efter senaste uppdateringingen på ubuntu [LÖST]
Hej Igen!
jag måste tacka för hjälpen här på forumet, om inte det fanns så skulle jag inte kunna köra ubuntu!
Man får också snabbt hjälp efter 20 minuter var problemet löst ikväll, super.
MVH Rick
jag måste tacka för hjälpen här på forumet, om inte det fanns så skulle jag inte kunna köra ubuntu!
Man får också snabbt hjälp efter 20 minuter var problemet löst ikväll, super.
MVH Rick