Kortkomando och uppdateringar

Hajja

Kortkomando och uppdateringar

Inlägg av Hajja »

Hejsan!

Vill bara säga att jag älskar mit ubuntu nu!!!!!!

Men jag undrar vad kortkommandot för expo är, hittar det inte.

Nu till en svårare fråga. Min dator har hittat uppdateringar, 190 stycken. Jag installerade dessa och startade om, då är mitt skrivbord helt blått och har förändratas helt!!! Jag gissar att alla dessa uppdateringar gäller även utseendet, och därför ändrades allt. Hur gör jag för att få bort alla onödiga uppdateringar och få det normalt igen, nu när jag förälskat mig i Ubuntu!?!?!?!?! ??? ::)
Användarvisningsbild
maths57
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

SV: Kortkomando och uppdateringar

Inlägg av maths57 »

1. Har du titta i System - Inställningar - Tangetbordsgenvägar?

2. Varför skrivbordet blir blått, vet jag inte. Men de flesta uppdateringar är rena säkerhetsfixar, så de är inte onödiga. Ibland kommer det dock även med lite nya grejer också.

Det är inte så att du har uppgraderat från 6.06 till 7.10?
Hajja

Inlägg av Hajja »

Nej, det är första gången jag använder Linux. Så det är 7.10.
Grejen är den att jag tror att några grejer har blivit i bockade i synaptic, som inte ska vara i bockade. Det ser ut som ett annat operativ system när jag startar om datorn. Så jag har ominstallerat Linux två gånger men det blir samma sak. Kan man inte typ ta bort allt och sedan kanske göra en ny installation. Det är som om datorn mins dem gamla inställningarna på datorn. Har ingen aning???  ???
Hajja

Inlägg av Hajja »

Ps

Hittade inget under tangentbordsgenvägar, tyvärr. Någon som har ett förslag på något kommando kanske??
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"