Jag har aldrig fått igång ett enda program eller spel överhuvudtaget med hjälp av Wine, jag förstår verkligen inte vad det är bra för. Nyligen försökte jag installera HL2 med Wine eftersom det hade fått bra ratings på appdatabasen på wines hemsida. Installerade från cd men kom på under installationen att jag nog hade Windows 98 inställt i Wine så jag öppnade "Configure Wine" för att kontrollera, men all text var helt oläslig och det var Half Life-tecken lite överallt i fönstret. Fattade inte riktigt vad som pågick men antog att det var för att jag höll på att installera.
Installationen blev klar och jag försökte köra igång genast, spelet startade men stängdes ner efter Valveloggan. Öppnade "Configure Wine" igen men då såg fönstret ut såhär:
http://upload.snelhest.org/images/63410winecfg.png
Och det fortsätter se ut sådär. Har provat att installera om Wine men det hjälper inte...
Wine (HL2) [LÖST]
Wine (HL2) [LÖST]
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 19 gånger.
SV: Wine (HL2) (LÖST)
Vet nu inte varför det blevit så, ser väldigt skumt ut.
men när du avinstallerat wine. har du tagit bort den dolda mappen
i din hemmapp oxå eller? har du inte, så väl i den mappen tryck ctrl+h så ser du dina dolda.
där har du oxå en .wine en punkt . före namnet gör mappen dold.
i din hemmapp oxå eller? har du inte, så väl i den mappen tryck ctrl+h så ser du dina dolda.
Senast redigerad av 1 zenbios, redigerad totalt 19 gånger.
SV: Wine (HL2)
Den dolda mappen innehåller alltså programmets inställningar, att ta bort den fungerar som en "reset"-knapp i Linuxzenbios skrev: Vet nu inte varför det blevit så, ser väldigt skumt ut.

SV: Wine (HL2)
Jo det löste problemet.