Förslag på wikisidor

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Kess

Förslag på wikisidor

Inlägg av Kess »

Några guider jag gärna skulle vilja se på wikin. Kanske är det någon som kan och vill skriva ihop något, eller har fler förslag på ämnen... :P :D

:: Hur man får phpPgAdmin (vävläsargränssnitt till PostgreSQL) att fungera

:: Hur man får skriftinmatningssystem att fungera smärtfritt (är det möjligt?), till exempel SCIM

:: Tips på vad man kan göra för att lära sig sådant som alla linuxexperter mumlar om i sömnen (hjälp till självhjälp)

:: Tips på praktiska program, kommandon och annat som man inte klarar sig utan/undan [startar tråd om detta]
Acer travelmate 2413LCi: Intel Celeron (1,5 GHz, 400 MHz); 40 GB; 256 MB
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Förslag på wikisidor

Inlägg av ozamosi »

phpPgAdmin... Ingen aning... Jag skulle vilja fatta hur Postgres funkar :)

SCIM står i Ubuntuguide hur man får igång (ubuntuguide.org). Om du testar, lägg gärna in motsvarande information i vår wiki.

Hjälp till självhjälp. Manualsidor, projektets dokumentation, gentoos dokumentation (tro det eller ej), och rena test :)

Nu har jag ett par frågor: var fan kommer ordet "vävläsare" ifrån, varför används det, hur förväntar sig de som använder det att andra ska förstå, och vad är det för fel på webbläsare? (staten använder webbläsare till och med...)
Användarvisningsbild
LadyFrost
Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Kontakt:

Förslag på wikisidor

Inlägg av LadyFrost »

Ursäkta offtopic: Betyder vävläsare webbläsare? NUUUU förstår jag... Jag tänkte hålkort, snarare...
Frihet, jämlikhet, vänlighet. Det är väl inte så svårt?
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"