Hur formaterar man mp3 spelare?

Okunnig

Hur formaterar man mp3 spelare?

Inlägg av Okunnig »

Det här låter säkert som världens löjligaste fråga. Håller fortfarande på och vänja mig av med windows därav kan vissa frågor säkert vara busenkla att lösa. Har nu införskaffat mig en mp3 spelare för första gången och vet inte hur man formaterar den. Kan någon hjälpa

Tacksam för svar
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

SV: Hur formaterar man mp3 spelare?

Inlägg av mcNisse »

Är den inte redan formatterad? De flesta spelare brukar själv kunna formattera om sin datayta.

Här har du terminalsättet...

Det borde inte vara någon skillnad mot att formattera vilken hårddisk som helst.

1. Ta reda på device namnet. Koppla in spelaren och skriv fdisk -l
2. Formattera. mkfs -t filsystemstyp deviceNamn.
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho

Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
jonasbjork
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av jonasbjork »

Okunnig skrev: Det här låter säkert som världens löjligaste fråga. Håller fortfarande på och vänja mig av med windows därav kan vissa frågor säkert vara busenkla att lösa. Har nu införskaffat mig en mp3 spelare för första gången och vet inte hur man formaterar den. Kan någon hjälpa

Tacksam för svar
Du formatterar den som vilken enhet som helst. Dyker det inte upp en ikon på skrivbordet när du anslutit den med USB?
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

du kan installera gparted i synaptic och sedan hittar du ett grafiskt verktyg får sådant i system -administration- partitionshanteraren
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"