starta deluge vid inloggning (i systemtray)
- Victor
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
starta deluge vid inloggning (i systemtray)
God kväll!
Vilken parameter (tror det heter så) ska jag starta deluge med för att få den att lägga sig i systemtrayet? Tänkte skapa en session som startar varje gång jag loggar in.
MVH / Victor
Vilken parameter (tror det heter så) ska jag starta deluge med för att få den att lägga sig i systemtrayet? Tänkte skapa en session som startar varje gång jag loggar in.
MVH / Victor
// So long, and thank you for all the fish
"Your Ubuntu User number is # 10448"
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
SV: starta deluge vid inloggning (i systemtray)
Om du vill använda dig av den "enkla" varianten så finns System/Inställningar/Sessioner
Där kan man trycka på "kom ihåg för närvarande körande program" efter det att man har startat dom programmen som ska startas vid en start av datorn.
Där kan man trycka på "kom ihåg för närvarande körande program" efter det att man har startat dom programmen som ska startas vid en start av datorn.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- Victor
Mjo, låter ju enkelt.. Får väl testa det när jag startat om och startat de program som jag vill ha.
Men frågan kvarstår, för den som undrar, om vilken parameter jag ska använda
Men frågan kvarstår, för den som undrar, om vilken parameter jag ska använda

- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Deluge har en liten kryssruta i settings - other som heter "start in systray".
Du kan prova att skriva man kommando i en terminal för att se vad för parametrar ett program accepterar. Har tyvärr inte deluge längre, så jag vet inte vilka som finns.
Du kan prova att skriva man kommando i en terminal för att se vad för parametrar ett program accepterar. Har tyvärr inte deluge längre, så jag vet inte vilka som finns.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Går tyvärr inte på det sättet. Du kanske tänker på "Aktivera ikon i systembrickan"?Mekaniserad Apelsin skrev: Deluge har en liten kryssruta i settings - other som heter "start in systray".
Visar bara Deluge som en ikon uppe till höger i panelen. Jag brukar välja "minimera till systembrickan vid stängning" också så man inte stänger ner programmet genom att trycka på krysset uppe till höger.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Nej, jag menar "start in systray" som gör att deluge startar i "notifikationsarean" (som det heter) och utan något annat gui. Vilken version av deluge använder du?ZX Spectrum skrev: Du kanske tänker på "Aktivera ikon i systembrickan"?
deluge --tray
Senast redigerad av 1 Mekaniserad Apelsin, redigerad totalt 17 gånger.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
- Victor
jag har 0.5.4.1
Jag körde även och fick fram att det var, som du skrev, bara att skriva
Jag körde även
Kod: Markera allt
man deluge
Kod: Markera allt
deluge --tray