tusen miljoner tack

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Hassehulabeck

tusen miljoner tack

Inlägg av Hassehulabeck »

Detta kan mycket väl vara fel forum, men jag måste bara tacka alla er som har gjort detta möjligt.

Köpte en billig bärbar LG med windows vista business på som jag fick hem idag. Märkte en oroande tendens att datorn var ohyggligt långsam. Vid en koll visade det sig att datorn knappt hade hårdvara för att köra skitsystemet.

En kompis hade dock snackat om ubuntu, så jag gjorde i ordning en cd och testade i några minuter innan jag var såld. Snabbt och enkelt och underbart, så det fick bli installation.

Har ALDRIG varit med om en så smärtfri installation. Allt fungerade på en gång (har i och för sig inte testat precis allt, men ändå).
När man har varit med om att uppgradera windows i tio-femton år så var det här himmelen. Datorn har gått från en astmatisk ångmaskin från 1700-talet, till en tjugoåring som gör hundra meter på nio blankt.

Tjoho! :D
Användarvisningsbild
WilhelmBerg
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

SV: tusen miljoner tack

Inlägg av WilhelmBerg »

Först: Välkommen till forumet !!

Det är alltid underbart att få höra sådana här historier. Har aldrig testat Vista själv men jag alltid misstänkt att det suger musten ur datorn. Det kanske är meningen också så att alla dator tillverkara kan sälja ny hårdvara.

Lycka till i fortsättingen och hoppas att du ska trivas här på forumet.
Dator: Professional från ubox
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM  320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT

Hardy Heron 8.04

Det är lättare att fördöma än att vara ett föredöme.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Nu är tråden i rätt tavla.

Välkommen till forumet! Verkligen kul at höra hur pass nöjd du är med Ubuntu.
Kan lova dig att om du gillar det nu kommer du att dyrka det sen med tiden när du finner alla småsaker som gör allting så mycket roligare och användadet smidigare. ;)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

Håller med!  ;D
Användarvisningsbild
BrigTSD

Inlägg av BrigTSD »

Exakt samma visa för mig när jag skaffade min laptop. Den kom förinstallerad med Windows Vista och var tröttare än hela pensionärsföreningen "Halta benet". Men när linux installerades blev det åka av. :)

Tror i och för sig att det mestadels beror på att det var hundratals små skit-applikationer ivägen som skulle "hjälpa" mig att komma igång med datorn. *ryyyys*  >:(
Användarvisningsbild
bax

Inlägg av bax »

Hej!

Det var inte unikt :o
För mig funka allt också direkt. 8)

Men det kommer dyka upp lite problem/frågor framöver.

Välkommen till "framsidan" ;D
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

Ändå är det med att det "bara fungerar" som är grejen med Ubuntu för min del. Det är principen med open source, att vi hjälps åt och att det är mot ett illegalt monopol som m$ tillskansat sig på marknaden.
Användarvisningsbild
Toobie

Inlägg av Toobie »

Välkommen! Skönt att höra att fler har lämnat "the dark side".
Boldly going nowhere
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"