problem med installation [LÖST]

gameover
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

problem med installation [LÖST]

Inlägg av gameover »

Hej!

Har nu försökt installera ubuntu 7.10. Inte desktop-cd:n utan den riktiga installationen då. Vilket har resulterat i att datorn inte vill starta från skiva igen. Hade problem med partitionerna, skulle då köra ubuntu på hela hårddisken, utan någon windowspartition. Vid skapandet av partitionerna avbröt den vid 33% och sa att den misslyckades vid installationen av filsystemet. Avbröt installationen och stängde sedan av datorn och tänkte försöka igen, men nu vill den inte starta från skiva igen.

Hjälp!  ???
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 17 gånger.
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

SV: problem med installation

Inlägg av mcNisse »

Startar datorn inte från installationsskivan? Kolla boot ordningen i bios...

Du kanske kan kolla om datorn startar utan disken i eller med en extra disk i. Jag hade ett likartat problem när jag ville använda LVM. Disken bara försvan. Jag lyckades hitta den genom att stoppa in en disk till!  :-\ ???
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho

Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
gameover

Inlägg av gameover »

Har kollat bios. Men där står det att cd/dvdn är secondary master, vilket den väl också ska vara..  har bara en cd-enhet, och saknar diskettenhet, så den borde ju igentligen söka igenom cd:n tycker man.

Tack för svaret!
gameover

Inlägg av gameover »

Lyckades fixa problemet genom att köra cd:n som primary master, och sedan använda mig av desktop-skivan istället! Så nu ska det vara ordnat.  ;D
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

Lycka till med installationen
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho

Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Skriv svar

Återgå till "Installation/Uppgradering/Drivrutiner - inaktuell"