Config network interface. Uppstart
Config network interface. Uppstart
Är det normalt att vid varje uppstart konfiguerar ubuntu network interface i över en minut?
Allt annat flyter på i spalsh screenen men så stannar den vid 30% och står där och tuggar i ungefär en till två minuter. Sen sätter den fart igen??
Allt annat flyter på i spalsh screenen men så stannar den vid 30% och står där och tuggar i ungefär en till två minuter. Sen sätter den fart igen??
Det är mänskligt att fela. För att göra riktigt stora fel krävs en dator.
Bill Vaughan
Bill Vaughan
- tann
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
SV: Config network interface. Uppstart
den är inte inställd på dhcp utan att du har någon dhcp-server i nätverket?
Jag är Linux-, UNIX- och OpenVMS-räv.
Blog: http://www.nickebo.net
Jag har ingen Server.tann skrev: den är inte inställd på dhcp utan att du har någon dhcp-server i nätverket?
Bara två routrar, kabeln är inkopplad till 90% men jag har två trådlösa nätverk igång.
Men jag förstår inte riktigt vad du menar.
Bill Vaughan
Bill Vaughan
- tann
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
tänkte att datorn kanske försöker få IP från en server som den inte får?
(eller du har inte satt ngn nätverksenhet på automount?)
(eller du har inte satt ngn nätverksenhet på automount?)
Jag är Linux-, UNIX- och OpenVMS-räv.
Hur sätter jag automount på en nätverksenhet?
Hur e det på era datorer? Hur lång boot tid har ni och stannar den också runt 30 40%??
Hur e det på era datorer? Hur lång boot tid har ni och stannar den också runt 30 40%??
Bill Vaughan
Bill Vaughan
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Lägg till flaggan auto (om defaultssaknas) i /etc/fstab. Borde fungera i bland.
Men Jag använder autofs. Det fungerar bra för nfs och samba utdelningar. Med autofs monteras utdelningarna när jag använder dem, inte vid uppstart.
Men Jag använder autofs. Det fungerar bra för nfs och samba utdelningar. Med autofs monteras utdelningarna när jag använder dem, inte vid uppstart.
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Som jag förstår av vad du skriver så tror du att jag har en server men de har jag inte.mcNisse skrev: Lägg till flaggan auto (om defaultssaknas) i /etc/fstab. Borde fungera i bland.
Jag bara undrar om ubuntu måste konfigurera network interface varje gång jag startar.
Bill Vaughan
Bill Vaughan
- mcNisse
Jag trodde helt klart att du ville montera nätverksdiskar...
Ja, det måste den göra. Drivrutiner och inställninar måste alltid läsas in.Jag bara undrar om ubuntu måste konfigurera network interface varje gång jag startar.
Men måste det ta så lång tid? Gnäller lite mycket kanske men jag har inte upplevt att det tar lika långtid på andra datorer
Bill Vaughan
Bill Vaughan
- mcNisse
Där håller jag med dig. Det ska inte ta lång tid. Ingen av mina installationer tar speciellt lång tid att starta. Har du ett nätverkskort med dåligt linux stöd? Kör du med statisk ip eller dynamisk? Försöker du starta det trådlösa vid uppstart?8301 skrev: Men måste det ta så lång tid? Gnäller lite mycket kanske men jag har inte upplevt att det tar lika långtid på andra datorer
Nätverkskortet vet jag inte hur det är med linux stödet men jag skall kolla det. Sen har jag dynamisk ip. Sen är mitt trådlösa igång hela tiden men jag har inte hittat var man stänger av trådlösa. Har stängt av det när jag är inloggad men den kommer upp igen när man startar om.Där håller jag med dig. Det ska inte ta lång tid. Ingen av mina installationer tar speciellt lång tid att starta. Har du ett nätverkskort med dåligt linux stöd? Kör du med statisk ip eller dynamisk? Försöker du starta det trådlösa vid uppstart?
Senast redigerad av 1 8301, redigerad totalt 12 gånger.
Bill Vaughan
Bill Vaughan