installationsfel musik och film uppspelare.. [LÖST]
installationsfel musik och film uppspelare.. [LÖST]
jag tänkte ta och lyssna på musik så jag skulle installera något av programmen men får antingen "Switch to the 'synaptic' package manager to resolve this conflict." eller "Application cannot be installed on your computer type (i386)" Vad är fel jag kan inte installera något av alla program?
is there something wrong or am i just plain stupid??
MVH Tony
is there something wrong or am i just plain stupid??
MVH Tony
Senast redigerad av 1 moondust, redigerad totalt 13 gånger.
SV: installationsfel musik och film uppspelare..
Hej,
Exakt hur gör du när du försöker installera, och vad är det du vill installera?
Exakt hur gör du när du försöker installera, och vad är det du vill installera?
jo jag går in i applications och lägg in program söker upp vlc player och klickar i rutan för installation då kommer felmeddelanden upp.
har även testat i terminalen, jag funderar om det kan ha att göra med skrivrättigheterna på systemdisken.. hur får man fullständiga rättigheter? jag vet hur man får upp systemkatalogen med rättigheter men inte via "lägg till program"
har även testat i terminalen, jag funderar om det kan ha att göra med skrivrättigheterna på systemdisken.. hur får man fullständiga rättigheter? jag vet hur man får upp systemkatalogen med rättigheter men inte via "lägg till program"
Senast redigerad av 1 moondust, redigerad totalt 8 gånger.
När du väljer att installera kommer du att bli tillfrågad om ditt lösenord, blir du det? Då får du indirekt skrivrättigheter. Något annat sätt är obra.
Testa att lägga till något annat program och se hur det går.
Testa att lägga till något annat program och se hur det går.
jag har testat runt tjugo program men det kommer upp samma sak.
jag blir tillfrågad om lösenord ja,
jag blir tillfrågad om lösenord ja,
jag installerade ubuntu 7.10 -386i och kan inte installera några program
jag kanske drog hem fel version jag har en p4 2.8 ghz
jag kanske drog hem fel version jag har en p4 2.8 ghz
Vilka program har du tstat att installera? .exe filer?
För rätt version var det..
För rätt version var det..

Proccesor: Amd Dual Core 4600+ 2,4 ghz
Grafikkort: Geforce 6600 (någonting)
Minne: 2*1024 mb
LJudkort: Creative Auidgy
Bildskärm: iiyama ProLite E1900S
- Sprak
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Hej!
om du kan starta datorn så har du installerat rätt variant. Det enklaste sättet att installera nya program är att trycka på "Program -> Lägg till/Ta bort" Söka efter programmet eller den typ av program du vill installera (tex "musik"), klicka i rutan brevid programmet för att markera installation och tryck sedan på "Verkställ". För att inte virus och annat otyg ska kunna installera program på din dator så frågar den dig efter ditt lösenord och efter det så är det klart.
Om det inte fungerar, hur långt kommer du innan det slutar att fungera?
om du kan starta datorn så har du installerat rätt variant. Det enklaste sättet att installera nya program är att trycka på "Program -> Lägg till/Ta bort" Söka efter programmet eller den typ av program du vill installera (tex "musik"), klicka i rutan brevid programmet för att markera installation och tryck sedan på "Verkställ". För att inte virus och annat otyg ska kunna installera program på din dator så frågar den dig efter ditt lösenord och efter det så är det klart.
Om det inte fungerar, hur långt kommer du innan det slutar att fungera?
Jag har precis samma problem, jag kan inte installera något genom add/remove, på nästan allt jag försöker installera står det (Program) cannot be installed on your computer type (i386). en lösning på det skulle uppskattas.
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Har du 64 bitars version installerad? Felmeddelandet indikerar att du installerar ett 32bitars program och att den inte vill vara med på det.
Edit: Eller kanske tvärt om, dvs att du försöker installera 64bitars program i en 32bitars...
Edit: Eller kanske tvärt om, dvs att du försöker installera 64bitars program i en 32bitars...
Senast redigerad av 1 mcNisse, redigerad totalt 11 gånger.
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
det fungerar så långt att jag kan se alla program och jag vet vad jag vill ha men när jag kryssar i rutan så poppar det upp: "Switch to the 'synaptic' package manager to resolve this conflict." eller "Application cannot be installed on your computer type (i386)" Vad är fel jag kan inte installera något av alla program?
hur ser man vilken version man har installerad?
Jag tror att jag har en idé.
Starta lägg till/ta bort.
Välj inställningar.
Gör så att det ser ut som på den här bilden
http://pici.se/p/VWzPOlECQ/
Det här kanske också kan vara något, testa det som nummer 2.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=592031&page=2
Starta lägg till/ta bort.
Välj inställningar.
Gör så att det ser ut som på den här bilden
http://pici.se/p/VWzPOlECQ/
Det här kanske också kan vara något, testa det som nummer 2.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=592031&page=2
Senast redigerad av 1 TicToc, redigerad totalt 12 gånger.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
När jag inte hade några programvarukälor valda så fick jag nåt liknande felsvar
System > Administration > Programvarukällor (på Svenska, har du en utrikisk version kanske man får klura lite ;-) )
De som betecknas som Universe och Main (i parentes i slutet på textraden) bör man nog ha ibockade, men jag har alla ibockade (säkert bra för nånting)
System > Administration > Programvarukällor (på Svenska, har du en utrikisk version kanske man får klura lite ;-) )
De som betecknas som Universe och Main (i parentes i slutet på textraden) bör man nog ha ibockade, men jag har alla ibockade (säkert bra för nånting)
moondust skrev: hur ser man vilken version man har installerad?
Kod: Markera allt
lsb_release -a
Kod: Markera allt
uname -a
Proccesor: Amd Dual Core 4600+ 2,4 ghz
Linux tony-desktop 2.6.22-14-generic #1 SMP Sun Oct 14 23:05:12 GMT 2007 i686 GNU/Linux
VERKAR SOM 64 BITAR ELLER??
jag är helt hundra på att jag tankade hem i386!
TACK!!!!!!! nu funkar det utan problemCadryc skrev: När jag inte hade några programvarukälor valda så fick jag nåt liknande felsvar
Du tog hem i386. iDet där är 32 bit.moondust skrev: Linux tony-desktop 2.6.22-14-generic #1 SMP Sun Oct 14 23:05:12 GMT 2007 i686 GNU/Linux