Svt Play i VLC...

Emill
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Svt Play i VLC...

Inlägg av Emill »

Hejsan. Har lite problem med att visa SVT play på windows media formatet. Kör via vlc och MediaPlayerConnectivity. Det är så att ibland när jag öppnar en film så fungerar det, ibland fungerar det inte. När det inte fungerar visas vlc fast det står att filmen är 0 minuter lång och så är den avstängd och går inte att sätta på. Detta händer ca 80% av gångerna. Har tröttnat på att stänga ner och försöka öppna igen hela tiden. Har även testat mplayer. Där står det bara Stopped när man startar. Någon som har några ideer?
Användarvisningsbild
mickej79
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

SV: Svt Play i VLC...

Inlägg av mickej79 »

Det där har jag också problem med så finns det någon som kan lösa det?  o lika så hur man får fart på webbradio men det e väll samma om det väl funkar o få igång svt play?
Användarvisningsbild
mrArne
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Inlägg av mrArne »

Jag upplevde samma problem med vlc, d v s funkar dåligt med mediaconnectivity. Däremot verkade Xine funka relativt klockrent.
Vill man prompt köra vlc så kan man kopiera länkadressen (högerklick unt so weiter...) för windows mediaplayer-länken, limma in i den här jag -kommer-inte-håg-vad-den-kallas-rutan långt ner på "fånga nätverksström-fliken" i vlc, trycka typ enter å glo i stilla ro... har just fluktat på andra avsnittet av isprinssesan på detta vis. Obehaglig historia, men det funka bra  ;D

/ola
Varför snöar jag alltid in på sånt här...?
Registered Linux User #446194
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag experimenterade lite med mplayer en gång och lyckades nästan helt och hållet med att se på film på en sida som krävde Windows Media Player. Var bara kodningen för ljud som jag inte fick till.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
ehnar
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av ehnar »

Sitter med samma problem, installerade även realplayer, men hjälpte inte, där uteblev ljudet...

Dessutom i realplayer stannar den hela tiden och håller på at buffra... Finns det något sätt att komma ifrån det? Borde vara någon inställning, eller är grafikkortet för trött? Testade även i, hemska tanke, windows, och hade samma problem där, fast då i deras mediaspelare...
Användarvisningsbild
mrArne
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Inlägg av mrArne »

Här har fru o dotter tittat på 2:a Avenyn regelbundet sen vi testade vlc/xine enligt ovanstående beskrivning (dom har enbart kört mediaplayer-länken i vlc eftersom dom lärde sig just de handgreppen... :) ), och det har fungerat de flesta gångerna. Däremot har vi under senare tid noterat att det stockar sig ibland och inte alltid fungerar. Får man bara igång streamen så verkar det dock hålla i sig. Jag hörde häromdan att fastän SVT är snudd på världsledande på streamad media så har dom bara kapacitet för några tusen samtidiga tittare, vilket ju förklarar en del (om det är så), och också belyser komplexiteten kring streamad media. Jag misstänker att problemen kan öka ju fler som upptäcker streaming-faciliteterna, och då kanske SVT måste bygga ut - eller bomma igen...  :P
Varför snöar jag alltid in på sånt här...?
Registered Linux User #446194
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"