Siffrorna talar sitt tydliga språk. Linux växer så det knakar och användarbasen har dubblats under bara det här året. Leverantörerna förutspår ytterligare en fördubbling under 2008. Fortsätter det i den här farten ligger Linux på omkörning om sex år.
http://linuxworld.idg.se/2.1014/1.135304
"År 2013 ligger Linux på omkörning"
"År 2013 ligger Linux på omkörning"
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
SV: "År 2013 ligger Linux på omkörning"
Kopierar min kommentar från IDG:se:
Om och hur detta kommer att ske är visserligen kul att fundera på, men jag är mer intresserad av hur världsekonomin och välfärden kommer att påverkas
Finns nog många små och stora snillen i områden där IT är dåligt utbyggt som får ytterligare en möjlighet att utvecklas när priset på hjälpmedlen pressas!
Om och hur detta kommer att ske är visserligen kul att fundera på, men jag är mer intresserad av hur världsekonomin och välfärden kommer att påverkas

Finns nog många små och stora snillen i områden där IT är dåligt utbyggt som får ytterligare en möjlighet att utvecklas när priset på hjälpmedlen pressas!
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Cool tankelek, men jag undrar om den är realistisk..
Det kan ju faktiskt gå både snabbare och långsammare än så, om det vill sig väl/illa.
Om Linux får upp rejält med rörelseenergi så kan det gå väldigt fort, även om det inte känns speciellt troligt. Trots sin snabbrörlighet är nog även datorbranschen ganska trög. Men fördubblar vi vår marknadsandel varje år så räcker det långt.

Om Linux får upp rejält med rörelseenergi så kan det gå väldigt fort, även om det inte känns speciellt troligt. Trots sin snabbrörlighet är nog även datorbranschen ganska trög. Men fördubblar vi vår marknadsandel varje år så räcker det långt.

Registrera dig på våra lokala epostlistor
Tja, syftar mer på att öppenhet är en trend, vem vet vilka sidoeffekter den här vågen kommer att fåCryingFreeman skrev: Cool tankelek, men jag undrar om den är realistisk..Det kan ju faktiskt gå både snabbare och långsammare än så, om det vill sig väl/illa.
Om Linux får upp rejält med rörelseenergi så kan det gå väldigt fort, även om det inte känns speciellt troligt. Trots sin snabbrörlighet är nog även datorbranschen ganska trög. Men fördubblar vi vår marknadsandel varje år så räcker det långt.![]()