Vad ska jag göra åt det här?

Nipp! Lowlatencykärnan är borta och ersatt med en riktig realtidskärna. Om man installerar paketet "linux-rt" och startar om försvinner meddelandet i Rosegarden...turbo skrev: Om jag nu tänker rätt så kan du installera "complete Low latency kernel" som finns i Synaptic.
Starta sedan om datorn och nu ska felmeddelandet vara borta.
Detta gäller för 7.04 och jag antar att det gäller för 7.10 också.
Har du kollat i grub så att det är linux-rt som startas?massen skrev: Nämen, det är ju just det jag har gjort. "Uppgraderade" Gutsy till Ubuntu Studio. Ska inte linux-rt installeras då?
JACK är lurigt att säga något generellt om. Så här ser min konfiguration ut & den funkar för mig: http://radoka.se/images/jack.jpgmassen skrev: Lundberg: Hur har du din Jack Control konfigurerad? Är det nåt man bör tänka på där? Jag har ju ett SBLive 1024 och 2GB RAM. Några inställningar jag bör undvika eller som måste aktiveras?
jag har däremot konverterat Wav till MIDI (för noternas skull) med hjälp av waonmassen skrev: Dessutom såg jag att man kan importera WAV filer vilket jag inte hittar i den version jag har idag. 1.5.xxx nånting.
//Tobbe
Det är nåt man ska lägga till i nån sysctl.conf (FEL! limits.conf var det) eller vad filen heter... Nåt liknande i alla fall. "@audio blablabla..." Har allt sånt dokumenterat på min hemsida men den kommer jag visst inte in på längre.DeepThought skrev: Jag tänkte ta tag i det här, och se om jag kan få något ljud alls ur min mikrofoningång så att jag kanske kan spela in något (verkar inte så), men jag lyckades inte få Jack att använda realtime-alternativet. Fick ett "permission denied", inte kan det väl vara så att man måste köra Jack som superuser? (Ja, jag körde rt-kärnan
).
Kod: Markera allt
sudo echo @audio - rtprio 99 >> /etc/security/limits.conf