..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
GIMP - betyder:
lame/disabled
crippled
handicap
disadvantage
to hobble/limp/falter/cripple/maim
Vad fasiken heter programmet just GIMP för??
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly. ursprungligen medlem sedan 20061018
Gimp is a usually derogatory term used to refer to a (male or female) sexual submissive person, typically dressed in black leather (or rubber), often in a gimp suit, and wearing a bondage hood or mask of the same material. This apparel emphasises sexuality by drawing attention to the crotch and chest, and also sexually objectifies the wearer. Sadomasochistic practice often features in the notion of the gimp, with a partnership of power exchange between gimp and dominatrix or dominant.
Installera och kör xsnow. All julpynt som behövs! ^_^
För er som verkligen undrar vad gimp står för så är det GNU Image Manipulation Toolkit
The Black Mountain Scorpion Hoedown Bluegrass Experience Gang
From Left to Right: Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle.
ZX Spectrum skrev:Gaahhhh
Man får använda svetsarglasögon när man tittar på ditt skrivbord.
Som en not kan tilläggas att ZX gjorde en kommentar på Väst-träffen om nån galning med illgrönt skrivbord på forumet utan att först inse att det ju var jag, hehe...
Och som certad TIG-svetsare har jag såklart alltid min svetsmask på mig fattar la du, så måste ha skrivbordet såhär för att se nåt alls... xD
bax skrev:
Kom igen nu och visa vad Gimp kan göra för underverk
Jag begriper mig inte på det bär förba.. programmet, håller på att bli galen varje gång jag försöker mig på det. Har förmodligen blivit miljöskadad av paint. Har faktiskt instruktioner till GIMP men kommer mig aldrig för att läsa igenom den. Så varje gång jag ska göra något grafiskt så startar jag GIMP och försöker att lista ut hur jag ska göra, men det slutar alltid att jag ger upp, ilsket svärande.
Dator: Professional från ubox
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
Det är lättare att fördöma än att vara ett föredöme.
bax skrev:
Kom igen nu och visa vad Gimp kan göra för underverk
Jag begriper mig inte på det bär förba.. programmet, håller på att bli galen varje gång jag försöker mig på det. Har förmodligen blivit miljöskadad av paint. Har faktiskt instruktioner till GIMP men kommer mig aldrig för att läsa igenom den. Så varje gång jag ska göra något grafiskt så startar jag GIMP och försöker att lista ut hur jag ska göra, men det slutar alltid att jag ger upp, ilsket svärande.
WilhelmBerg skrev:
Jag tyckte att användarvänligheten vad det gäller GIMP förbättrades betydligt sen jag helt enkelt numera kör på engelska. Till min förvåning gick det till exempel utav bara farten att hitta prylar som jag dagen innan i princip behövt söka efter med strålkastarljus. Att man måste gå in på högerklicksmenyn bara för att kunna göra sig av med markeringsverktyget tycker jag dock fortfarande är en pina
Visst är det synd att dessa, säsongsenliga men vadådå?, alster kommer att försvinna.
Notera att min tråd om fastklistrade avatarer inte behöver gälla endast mig.......
Somliga saker är såpass roliga att man faktiskt kanske vill se dem igen, även då "ägaren" bytt ava.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly. ursprungligen medlem sedan 20061018