Ta inte varandras nick!

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
Turbo
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Ta inte varandras nick!

Inlägg av Turbo »

Jag tycker att det blir rörigt då många har samma bild som nick.  Åtminstående jag tittat nog mer på nicket än på bokstäverna vad ni kallar er.  Det är inte svårt att lägga in en unik egen bild på sig själv eller på husdjur eller någon pryl.  Narturligtvis bestämmer ni själva vad ni ska ha som nick men det skulle underlätta åtminstående för mej om inte många har samma bild.
Ta vilken bild ni vill. Förminska bilden så att den blir lagom (stor) liten.
Kolla in Hund med tomtemössan. Går inte att förväxla med någon annan.
Detta är ett förslag.  Ni gör som ni vill.    ;)
Användarvisningsbild
grepapär
Utgåva: 8.04 Hardy LTS

SV: Ta inte varandras nick!

Inlägg av grepapär »

Visst är det frustrerande. Kan bli rätt komiskt om "samma nick" har en diskussion med "sig själv" och har väldigt olika uppfattning  ???. Problemet skulle dö ut om man tog bort dom få färdiga bilderna som finns i profilsidan.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Ett problem med samma nick är att skicka PM. Det är stor risk att PMet kommer till fel person om det finns flera som kallar sej för samma. Jag ska se om det går att förhindra, men eftersom det här forumet tyvärr inte använder inloggningsnamnet (just nu i alla fall) utan det angivna namnet så är det nog svårt att hindra flera från att ha samma namn.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
WilhelmBerg
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av WilhelmBerg »

För min personliga del ser jag inget stort problem om flera personer har samma eller likartade bilder. Jag går uteslutande efter namnet och tycker att bilden mer är en kul grej.
Att ha likartade namn är desto värre. Var moderatror på ett forum (numera nerlagt) där två personers namn bara skilde sig med en punkt. (typ namn och namn.)
De var jobbigt, försökte att få någon att ändra sitt namn men till slut löste det sig med att den ena avslutade sitt konto.
Dator: Professional från ubox
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM  320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT

Hardy Heron 8.04

Det är lättare att fördöma än att vara ett föredöme.
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

Det var ett tag när fyra-fem personer hade Bob Marley som användarbild, det var lite lurigt att hålla isär dem. :)

Även Eminem har figurerat för fler än en person på samma gång.

Och jag tror att det är just bilden, och inte snarlika namn, som Turbo vänder sig mot här?
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag har aldrig lyckats lägga in en egen bild. Kanske är samma med andra så dom väljer de färdiga bilderna.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Turbo
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Inlägg av Turbo »

CryingFreeman skrev: Det var ett tag när fyra-fem personer hade Bob Marley som användarbild, det var lite lurigt att hålla isär dem. :)

Även Eminem har figurerat för fler än en person på samma gång.

Och jag tror att det är just bilden, och inte snarlika namn, som Turbo vänder sig mot här?
Ja, det är bilden.  Har inte fått klart för mej  skillnaden mellan avatar och nick.  Måste googla om det om ni inte förklarar.  Alltså jag tittar först på bilden. Jasså,nu tycker han så, förut sa han så. Sedan ser jag att det inte är samma namn.  Inget stort problem men jag blir lurad några sekunder ibland.  :-[ :)
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Avaktiverade astandardavatarerna, så nu måste man ladda upp en egen bild eller länka till en.

Förhoppningsvis blir det lite bättre. :)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

ZX Spectrum skrev: Jag har aldrig lyckats lägga in en egen bild. Kanske är samma med andra så dom väljer de färdiga bilderna.
max 80x80 pixlar. (eller var det 85 eller 60?)
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Mekaniserad Apelsin skrev:
ZX Spectrum skrev: Jag har aldrig lyckats lägga in en egen bild. Kanske är samma med andra så dom väljer de färdiga bilderna.
max 80x80 pixlar. (eller var det 85 eller 60?)
jag jobbade i Gimp för att få ordning på någon bild, men det fungerade inte ändå. Är nog mig det är fel på :(
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

80x80 om man ska lägga upp den här.
100x100 om man hostar den på t.ex Pici som jag.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

turbo skrev: Har inte fått klart för mej  skillnaden mellan avatar och nick.  Måste googla om det om ni inte förklarar.  Alltså jag tittar först på bilden. Jasså,nu tycker han så, förut sa han så. Sedan ser jag att det inte är samma namn.  Inget stort problem men jag blir lurad några sekunder ibland.  :-[ :)
Avatar är den lilla bild som man har i sin profil, som i mitt fall är en bild på en hund. Nick är det namn som man kallas för i forumet, i mitt fall vulfgar.
Användarvisningsbild
Chippen

Inlägg av Chippen »

Är det bara jag som tycker att det är konstigt att det inte dykt upp fler användare med nicks i stil med Ghippen, chibben, Chippenn eller Qi-phn?!?!?  ???  8)  ::)
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Chippen skrev: Är det bara jag som tycker att det är konstigt att det inte dykt upp fler användare med nicks i stil med Ghippen, chibben, Chippenn eller Qi-phn?!?!?  ???  8)  ::)
Up-North-Trip
upae

Dessa användare är mina närmsta "släktingar", inte alltför krångligt att hålla isär ;D
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Värre då om någon tar namnet upnorth.
Notera punkten efter upnorth
Bild
Användarvisningsbild
Chippen

Inlägg av Chippen »

upnorth skrev:
Chippen skrev: Är det bara jag som tycker att det är konstigt att det inte dykt upp fler användare med nicks i stil med Ghippen, chibben, Chippenn eller Qi-phn?!?!?  ???  8)  ::)
Up-North-Trip
upae

Dessa användare är mina närmsta "släktingar", inte alltför krångligt att hålla isär ;D
blev tvungen att kolla när du sa så... dessa finns faktiskt... tyckte dem var ganska lika...

chiffen
chigger
chipen83
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Eftersom forumet inte använder inloggningsnamnet utan uppgivet namn, så kan flera ha samma nick, tyvärr. Jag har letat efter en fix till detta, men det verkar vara krångligt i SMF-forum. Problemet med nuvarande variant är inte bara att flera kan ha samma namn som visas, PM-funktionen är lite opålitlig också pga det - om det är flera med samma namn så kan mycket väl PMet komma till helt fel person, även om man försöker vara noggrann. Det kanske inte går att skicka till rätt person öht. Jag håller på med en buggrapport om detta.
Skriv svar

Återgå till "Forum"