slänge in gutsy igen, ska testa det senare igång.
man e ju nyfiken i vill testa.

Mjo, och utöver det kommer man i samband med Hardy släppa en 8.04 version (som dock inte är LTS) med KDE4 och dessutom finns det planer på att eventuellt ge ut en extra release av Kubutu gutsy med KDE4 när det släppt.Mekaniserad Apelsin skrev: Fast kubuntu.org har ju haft betapaketen redo, så när kde4 släpps i skarp version så är de nog de första att se till att det funkar på gutsy och hardy och fixar det på deras förråd. De är ju dessutom samma personer som gör kubuntu-smaken, så de vet vad de håller på med.
Jag tror inte att det går att nedgradera, utan det får nog bli en ominstallation om du vill köra Gutsy igen.koldrakan skrev: Testade hardy ett slag, men vill köra in gutsy igen. Jag uppgraderade manuellt via terminalen, hur gör man för att nedgradera?
Okej tackarDaniel Nylander skrev: Nej, det blir inte skräpfiler kvar förutom i paketcachen. Den går att tömma via Synaptic eller "sudo apt-get clean".
Kör själv hardy sedan någon månad tillbaka och allt fungerar som det ska (än så länge)
japp... alfa 4 var det... vad fick jag beta ifrån...Ulsak skrev: Dessvärre, Joda, så är beta-versionen inte ute än det är nog en alfa-version ( nr4) som blott de mest oförvägna och modiga användarna installerar. Hade jag kunskapen att koka ihop ett root-fängelse att installera denna alfa i så..
Men eftersom jag fortfarande är för lam och använder denna gutsymaskin som som produktionsdator så väntar med feberaktig iver på aprilmånads vitsippor och den tåliga tranan..
"hellre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna en båge.."haha... ja så är det nog... men jag gjorde en chansning att slänga in den ändå och det var ju RIKTIGT nära att det gick vägen... det var bara det allra sista som inte ville sig... iof så var det ju en viktig bit som sket sig... men nu har jag iaf försökt... Glad