suck, problem med nvidia och trådlöst

Användarvisningsbild
bengt__s
Kontakt:

suck, problem med nvidia och trådlöst

Inlägg av bengt__s »

Hallå
Har nu gjort en nyinstallation av 7.10 då min dåvarande installation kraschade efter att virtualbox förstört både trådlöst nät och grafik (?) Hade i och för sig uppgraderat hela tiden från 6.10 till 7.04 till 7.10, så på sätt och vis kändes det bra att börja om med en ren PC, till saken hör att både grafik och trådlöst nät funkat hela tiden, men nu med en ren installation av 7.10 + alla uppdateringar så funkar inte nätet och grafiken, har installerat drivisar med Envy men efter en omstart så tappar jag grafiken och får köra med dålig upplösning och flimrande skärm + att trådlösa inte fungerar...känns hårt att behöva nedgradera till 7.04 men kanske har jag inget annat val..., nvidia g-force 6200 har jag och en trådlös USB adapter, har någon något tips?
/B
Användarvisningsbild
bengt__s
Kontakt:

SV: suck, problem med nvidia och trådlöst

Inlägg av bengt__s »

hallå igen, valde WEP lösenord och då hoppade det igång? Minns i och för sig inte om jag hade det tidigare..../B
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Hur gick det med grafikkortet? När man använder sig av Envy så blir man tillfrågad om Envy ska uppdatera xorg.conf, detta har du valt eller?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
bengt__s
Kontakt:

Inlägg av bengt__s »

Hallå
Jo det valde jag. Jag har fått det att fungera nu men jag har andra konstiga problem som jag inte vet om det hänger ihop? Jag har installerat alla sorters codecs med Automatix, men när jag ska köra bild och/eller ljud med VLC eller Mplayer så hänger sig de programmen, och alla processer i hela datorn hamnar i "sover" läget, CPU:n jobbar ett litet tag på 100% men går sedan ner igen. I loggen säger den:
"Dec  2 10:55:11 bengt-desktop kernel: [  75.441538] NVRM: API mismatch: the client has the version 100.14.23, but
Dec  2 10:55:11 bengt-desktop kernel: [  75.441543] NVRM: this kernel module has the version 100.14.19.  Please
Dec  2 10:55:11 bengt-desktop kernel: [  75.441545] NVRM: make sure that this kernel module and all NVIDIA driver
Dec  2 10:55:11 bengt-desktop kernel: [  75.441546] NVRM: components have the same version."
Också skumt?? Det känns som om mitt grafikkort inte lirar klockrent med gutsy....det måste väl vara något med grafikdrivisarna ändå? Att de är nyare äm kärnan?
/B
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Automatix ska man passa sig för: http://mjg59.livejournal.com/77440.html

Samma felmeddelande får jag. Vet dock inte varför? Har dock inget problem med min dator så jag har inte kollat upp det.
Jag skulle tro att det är Automatix som har ett finger med i spelet.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
bengt__s
Kontakt:

Inlägg av bengt__s »

Hallå
Jo jag körde ju fast, inget med ljud och bild fungerade överhuvudtaget, programmen frös oavsett vilket då jag försökte öppna "mediafiler" ominstallerade igen då jag ju precis installerat dator och inte hade så mycket att förlora.....  :( nu efter det så fungerar det bra, jag ska akta mig för automatixs codeks....
/B
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"