Hej!
Jag har ett problem som jag har haft länge, men det är inget superproblem men ganska irriterande. Jag kan inte lägga till några egna program eller filer varken i panelerna eller i menyerna. Det skall väl iof sägas att jag kan lägga till, men så fort jag startar om datorn så fungerar inte länken längre utan då måste jag göra om alltihop.
Lägga till i panelen?
- prafjessor
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
SV: Lägga till i panelen?
Hur du lägger till egna program i menyerna vet jag faktiskt inte, men programlänkar lägger du till antingen genom att bara dra önskat program från menyn till panelen eller också genom att högerklicka på panelen, välja Lägg till i panelen, välja Anpassad programstartare, och sedan bara skriva in programnamnet och kommandot (Tex Firefox %u, Pidgin %u, eller DC++ %u). Du kan också välja egen ikon genom att klicka på ikonbilden och bläddra fram till en egen.orro_xo skrev: Hej!
Jag har ett problem som jag har haft länge, men det är inget superproblem men ganska irriterande. Jag kan inte lägga till några egna program eller filer varken i panelerna eller i menyerna. Det skall väl iof sägas att jag kan lägga till, men så fort jag startar om datorn så fungerar inte länken längre utan då måste jag göra om alltihop.
Jo det är ju just så jag gör...
- prafjessor
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Vilka program är det du lägger till?orro_xo skrev: Jo det är ju just så jag gör...
Prova iaf att efter du gjort inställningarna gå in på System/Inställningar/Sessioner/Sessionsalternativ/ klicka på "Kom ihåg för närvarande körande program" alt. kryssa för "Kom automatiskt ihåg för närvarande körande program vid utloggning."
Samma gäller när du vill lägga till i menyerna.
Högerklicka på den lilla ubuntuloggan högst upp till vänster > Redigera Menyer
LJ
Högerklicka på den lilla ubuntuloggan högst upp till vänster > Redigera Menyer
LJ