Jag håller på med att ordna nätverk så jag kan skicka filer mellan datorerna, jag hittar respektive dator på datorerna men när jag ska skriva in användar namn o lösen från våran windows dator till linux datorn så händer ingenting när jag sedan kollar på egenskaper så får jag upp felmedelande som följer:Du har inte tillräcklig åtkomstbehörighet för denna server, kontakta nät admin för mer info.
Det kanske funkar bättre om jag lägger in ubuntu ihop med xp på våran andra dator eller då kanske det funkar med om man vill dela filer direkt?
Jag har inga problem med datorerna kopplade till routern internet funkar perfekt så ja vet inte vad det kan vara för skummt, jag har testat en hel del men det funkar fortfarande inte.
Mvh Rick
Nätverksproblem mellan linux o win dator
Nätverksproblem mellan linux o win dator
Senast redigerad av 1 Rick, redigerad totalt 1 gånger.
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
SV: Nätverksproblem mellan linux o win dator
Du behöver lägga till användarna som ska logga in på samba utdelningen. Det är inte linux login mekanism som styr. Prova att köra och se om du kan logga in med XXX.
Kod: Markera allt
sudo smbpasswd -a XXX
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome