Uppgraderade igår till 7.10 Gutsy Gibbon. Har fått ett problem. När jag använder firefox och java script kör igång hänger sig webläsaren. Nån som vet vad det kan vara för problem och hur man löser det?
Gärna en enkel förklaring eftersom jag egentligen är för kass på datorer för att exprimentera med operativsystem på det här viset.
Problem med java och firefox
-
- Kontakt:
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
SV: Problem med java och firefox
Mysko att den hänger sig. Men kolla under Redigera - Inställningar och klicka på Innehåll. Där finns det möjlighet att styra om man vill ha Java/JavaScript. Börja där så får vi se.
-
- Kontakt:
Tackar, jo nu kan jag gå in på t.ex youtube utan att den hänger sig. Jag installerade ett tillägg till firefox som hette no script det funkade också men ditt sätt var smidigare.
Du har ingen tanke på hur man kan fixa det?
Du har ingen tanke på hur man kan fixa det?
- maths57
Kör själv Noscript och jag tycker det är mycket smidigt. Du kan bestämma vilka platser som ska kunna köra skript och java. Men man måste vara vaksam. Det kan tänkas att du blockera något som du inte ska och alltså inte kommer in. Reklamplaster är kan man lugnt blockera, men Youtube måste man tillåta.
-
- Kontakt:
Jo men nu tog jag bort no script och firefox hänger sig fortfarande varje gång jag kommer in på en sida med javascript på. Testade också att installera om sun java 6 web start men som sagt ingen lycka ännu.
Fler tankar?
Fler tankar?
- maths57
Har ingen susning om vad det kan vara. Ska man vara riktigt radikal kan man installera om Firefox.
Inte den snyggaste lösningen, men då skulle du börja om från början ingen med webbläsaren, om det är något där som skitit sig. Gör en backup på dina bokmärken först.

Har liknande problem, fast inte så giftig. När jag är inne på tex. blip o så kan den hänga sig ibland.? skulle vara lättare att lösa om det alltid va så.