Ubox blir Gnubox
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Ubox blir Gnubox
P.g.a. att nåt bageri i Holland har reggat Ubox där godkänns inte namnet i Sverige, därför blir Ubox Gnubox (reggat & klart) där Ubox kommer leva kvar som undernamn för våra Ubuntuburkar... Idé till logga nedan:
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
SV: Ubox blir Gnubox
Det är oxå ett helt okey namn och kan locka till sig även andra linuxanvändare. Nu gillar vi ubuntu men gnu/linux världen är ju större än så..
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Ett bageri i Holland ska väl ändå inte ställa till det för en svensk datamaskinbutik? Dels är det ju helt skilda branscher och dels så är det ju i två olika länder, låt vara i samma union. Mycket märkligt...
Jag diggar loggan helt klart! 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- farmfield
- Kontakt:
Ja jag vet inte, tycker också det låter överdrivet, men det räcker tydligen att firmanamnet finns reggat inom EU för att det inte skall godkännas...rylleman skrev:Ett bageri i Holland ska väl ändå inte ställa till det för en svensk datamaskinbutik? Dels är det ju helt skilda branscher och dels så är det ju i två olika länder, låt vara i samma union. Mycket märkligt...
Oavsett vilket så blir ju Gnubox egentligen bättre eftersom jag då inte blir låst till Ubuntu som ju U'et egentligen stod för, utan kan bredda mig om/när det blir aktuellt... Eee PC'n t.ex, den kör ju inte Ubuntu och den kommer jag såklart ta in (om dom nu kommer till swedala)...
- farmfield
- Kontakt:
Jag tror på idén... Den behöver tweakas lite till & sen kommer min pops få spel, hehe, men den kan bli lite kul...Hund skrev:Jag diggar loggan helt klart!

- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Me 2.Hund skrev: Jag diggar loggan helt klart!![]()

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Skitbra namn, skitsnygg logga! 

they may take our code, but they'll never take... OUR FREEDOM!
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Äh, jag som redan låtit tatuera in Ubox på ena armen 

-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Då får du nog se till att registrera gnubox.se innan någon annan gör det.farmfield skrev: ..., därför blir Ubox Gnubox (reggat & klart)
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
gnubox.se gnubox.org gnubox.com är nu reggade av mig. Du kan få köpa loss dom för 5000:- st
The Black Mountain Scorpion Hoedown Bluegrass Experience Gang
From Left to Right: Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle.
From Left to Right: Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle.
- farmfield
- Kontakt:
Eftersom vi har ett handelsbolag med namnet så är det tillräckligt för att upphäva/ta över domännamnet om någon skulle reggat namnet innan oss (iaf så länge det är reggat efter firman startade*), men det är vårt webbhotell levonline som varit långsamma tydligen, hehe...
* ...undrar vad som gäller annars... skulle man kunna stjäla någons domännamn om man reggade firma i samma namn tro?
* ...undrar vad som gäller annars... skulle man kunna stjäla någons domännamn om man reggade firma i samma namn tro?
hehehe självklart har jag inte reggat dom, det var ett skämt...
Juridiskt sett så brukar man ju få behålla domänen om sidan verkligen har nåt innehåll som på något sätt svara mot namnet. Iaf vad jag har hört från några tvister, men dessa var iofs utomlands, svårt att säga vad som skulle hända i sverige.
Juridiskt sett så brukar man ju få behålla domänen om sidan verkligen har nåt innehåll som på något sätt svara mot namnet. Iaf vad jag har hört från några tvister, men dessa var iofs utomlands, svårt att säga vad som skulle hända i sverige.
The Black Mountain Scorpion Hoedown Bluegrass Experience Gang
- farmfield
- Kontakt:
Ta en titt på <a class="postlink" href="http://www.nissan.com">http://www.nissan.com</a> så ser du den verkligheten raserad, hehe... Det var två nissar i mitten av 90-talet som reggade upp alla .se-adresser dom kunde hitta och tjänade ett TON cash innan reglerna ändrades... Numera så får man inte regga andras företagsnamn och om det skulle smita igenom ändå så har företaget med namnet företräde, oavsett - iaf så som jag fått det förklarat av mig av bättre vetande...gasol skrev:Juridiskt sett så brukar man ju få behålla domänen om sidan verkligen har nåt innehåll som på något sätt svara mot namnet. Iaf vad jag har hört från några tvister, men dessa var iofs utomlands, svårt att säga vad som skulle hända i sverige.

-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
if i have lost it ?.
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Hur går det med detta, samt butiken?farmfield skrev: P.g.a. att nåt bageri i Holland har reggat Ubox där godkänns inte namnet i Sverige, därför blir Ubox Gnubox (reggat & klart) där Ubox kommer leva kvar som undernamn för våra Ubuntuburkar.
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
- farmfield
- Kontakt:
Jodå, Gnubox är reggat och klart bolagsmässigt och det kommer en omdesignad web under nya namnet nu i januari. Butik ligger fortfarande lite på is, lokalen är fortfarande inte färdigrenoverad och innan dess vet vi inte vad dom vill ha i hyra ens, så vi får avakta och se.