Hur många har du visat ubuntu för och vad har de sagt?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="swe_henke"]... Varför byta något som fungerar för mig - tänker nog de flesta då. ...[/quote]
Människa strävar emot förändringar, man vet ju vad man har men man vet inte vad man får.

Kanske man ska inte fråga vill du byta till (K)Ubuntu utan man ska fråga vill du veta om ett alternativ till Windows (som ger säkrare internet)? :)

Säkrare internet fick mig att prova Ubuntu. Hur många har en internetbank? Jag hoppas att ingen säger nu att ditt OS är precis lika osäker där... :|

Som swe_henke säger ovan - Visa installation/avinstallation. kan vara bra om man har möjlighet att installera för partitionering är inte roligt, de första gångerna för en ny "som inte behöver" ett nytt OS.
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Tjejen hade inget val och nu älskar hon det, trots formateringsproblem när hon för över till .doc
Syrran har sett det o snart kommer jag släng aindet på hennes gammla burk. Samma gäller för mor min som bara vill spela småspel, I övrigt fick jag en kompis att gå över, De andra var för inflummade gamers för att vilja byta. spel e nyckeln ser ni :P
Abusus non tollit usum
battra

Inlägg av battra »

Jag har installerat det på min mammas dator i dual-boot (eftersom jag behövde använda det där då). I början blev alla sura när den var bootad till ubuntu, men efter ett tag fick jag ändra default-OS från XP till Ubuntu, eftersom ingen längre använde XP.
Det kan nog ta nån vecka att vänja sig och inse att det inte är något farligt med ett nytt OS.

Själv vande jag mig vid *nix och terminal-användning när jag läste ett par kurser på kth, där alla datorer kör Solaris, och utan det skulle jag nog inte ha börjat köra Linux hemma.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jag har bland annat visat det för en "normal-användare" och för en nörd. Båda blev ordentligt imponerade av hur komplett det är. När jag sen visade Beryls funktioner med wobbliga fönster och skrivbordskuben blev jag tvungen att bränna varsin ubuntu-skiva till dom :D
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"