Jag installerade VLC för att se på fim men ljudet fungerade bara de första 4-5 sekunderna, sedan blev det tyst. Jag avslutade programmet och det visade sig att datorn inte kunde spela upp något ljud alls när jag testade i System > Inställningar. Jag startade om datorn och ljudet fungerade när jag loggade in mig, men samma sak hände igen när jag körde VLC.
Tänkte att det kanske var en bugg i 7.10 som inte hunnits rättats till så jag testade i 7.04 med samma resultat.
Vad kan det vara för fel? Har en Toshiba Satelite Pro L40-15E.
VLC gör datorn tyst
SV: VLC gör datorn tyst
Jag har också problem med vlc på Ubuntu. När jag startar en film i VLC resulterar det i att datorn hänger sig och jag måste antingen logga ut eller starta om.
Fungerar dock hur bra som hellst på Kubuntu.
Fungerar dock hur bra som hellst på Kubuntu.
Hej Bullen, jag är en kille på... 
Har du testat olika inställningar för ljudutmatning i VLC?
Välj Inställningar/Inställningar - se till atta avancerade alternativ är ibockad.
Där kan du ändra ljudutmatningsmodul, om det nu hjälper.
Funkar ljudet bra i övrigt, i andra program?

Har du testat olika inställningar för ljudutmatning i VLC?
Välj Inställningar/Inställningar - se till atta avancerade alternativ är ibockad.
Där kan du ändra ljudutmatningsmodul, om det nu hjälper.
Funkar ljudet bra i övrigt, i andra program?
Har samma problem på min Toshiba-laptop, dock endast typ 1gg på 20. Vlc gör att ljudet dör och programmet låser sig.
Tvingar jag det att avsluta och kör igång en film i t.ex filmuppspelaren istället så kommer ljudet tillbaks. Sen är det bara att stänga ner det och köra igång VLC igen. Då funkar det för nästa ca 20filmer innan det upprepar sig.
Tvingar jag det att avsluta och kör igång en film i t.ex filmuppspelaren istället så kommer ljudet tillbaks. Sen är det bara att stänga ner det och köra igång VLC igen. Då funkar det för nästa ca 20filmer innan det upprepar sig.
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
En kringlösning är att installera mplayer och den bekväma frontenden smplayer.
Men det känns precis som trixon säger, att det är fel inställningar i ljudet. Kolla så ni har rätt inställningar, har ni dessutom två ljudkort (inbyggt och separat) så har jag för mig de kan ställa till problem.
Men det känns precis som trixon säger, att det är fel inställningar i ljudet. Kolla så ni har rätt inställningar, har ni dessutom två ljudkort (inbyggt och separat) så har jag för mig de kan ställa till problem.
Abusus non tollit usum