BitTorrent flera nedladdningar

fisfia
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Kontakt:

BitTorrent flera nedladdningar

Inlägg av fisfia »

Hej!

Jag försöker ladda ner torrents med BitTorrent. En går bra men när jag vill försöka ladda ner mer än en i taget går det inte. Är det normalt?

Jag fattar heller inte var programmet finns nånstans. Jag kan inte hitta det och öppna det i t ex Program>Internet. Tänkte att jag kanske skulle ställa in nåt där så att det blev rätt. Men eftersom jag inte hittar själv programmet kan jag ju inte ändra några inställningar. Jag kanske har ställt in att jag bara vill ta ner en sak i taget? Eller ska det vara såhär? Det kanske är meningen? Dumt isf.  :-\
Really, I'm not out to destroy Microsoft. That will just be a completely
unintentional side effect. --- Linus Torvalds
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

SV: BitTorrent flera nedladdningar

Inlägg av Hund »

Jag har inget svar på din fråga.. Men den inbyggda klienten är rätt enkel. Lite väl enkel.
En anna klient vore ju att rekomendera, förslagsvis Deluge eller Transmission. :) Finns nya paket på <a class="postlink" href="http://www.getdeb.net">http://www.getdeb.net</a> att hämta.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Lars »

Har du öppnat några portar i brandväggen för detta? I så fall måste du öppna en port för varje nedladdning, det kan vara anledningen till att du bara kan ladda ner en fil åt gången.

Och den bittorrent-klient som följer med Ubuntu är väldigt enkel och startas normalt genom länkar i webbläsaren. Om du vill ha något med lite fler möjligheter skulle jag rekommendera Deluge.
fisfia
Kontakt:

Inlägg av fisfia »

Tack båda två.

Eftersom båda rekommenderade Deluge tog jag ner det. Det fanns ju ett smart paket också på deras sida för Ubuntu FF. Allt har gått bra jag har installerat och kunnat öppna programmet. Nu är bara frågan när jag öppnar en ny torrent så frågar den om jag vill öppna med BitTorrent och då säger jag nej, jag vill öppna med ett annat program. Så kommer jag till filsystemet och ska bläddra till jag hittar Deluge. Men hur hittar jag programmet för att välja det här?

Jag gick in på Platser>Sök och skrev Deluge men fick 0 filer som svar.  ???
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Ladda hem en torrentfil. Högerklicka och välj egenskaper, där väljer du standardprogram.
fisfia
Kontakt:

Inlägg av fisfia »

Hund skrev: Ladda hem en torrentfil. Högerklicka och välj egenskaper, där väljer du standardprogram.
Sorry, nu är jag jättebesvärlig. Jag fattar inte. Tar jag egenskaper när jag har den i filhämtar för firefox eller var ska jag högerklicka? Det gick inte att välja stardardprogram där nämligen.

Ååå jag känner mig jobbig. Förlåt. Det går inte så bra för mig.  :'(
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Inget att be om ursäkt för! :)

Nog jag som förklarade luddigt. Du laddar hem en torrent-fil. Väl hemma så högerklickar du på filen (i din filhanterare), väljer egenskaper och fliken "öppna med", där väljer du vad du vill ha för standardprogram.
Nu när du väljer att öppna en torrent-fil kommer du att kunna välja det program du valde. :)
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

fisfia skrev: En går bra men när jag vill försöka ladda ner mer än en i taget går det inte. Är det normalt?

Jag fattar heller inte var programmet finns nånstans. Jag kan inte hitta det och öppna det i t ex Program>Internet. Tänkte att jag kanske skulle ställa in nåt där så att det blev rätt. Men eftersom jag inte hittar själv programmet kan jag ju inte ändra några inställningar. Jag kanske har ställt in att jag bara vill ta ner en sak i taget? Eller ska det vara såhär? Det kanske är meningen? Dumt isf.  :-\
Jag är lika besviken på den normala torrentklienten som du. Av någon anledning så har det blivit så att en normalinstallation av den klienten bara tillåts ha en port öppen, samtidigt som programmet kräver en port per torrent som används. Och ännu värre, man måste använda gconf-editor för att utöka portantalet.

För att öka portantalet:
1. starta gconf-editor (antingen genom att trycka alt-f2 och skriva i gconf-editor där, eller via en terminal)
2. gå till apps - gnome-btdownload - settings och ändra min_port och max_port. Se dock till att maxporten är ett högre tal än minporten, och att inget tal är över ca 65 tusen.
3. Stäng editorn och starta om torrentprogrammet.

De har tänkt att man inte ska lusa ner menyerna med onödiga länkar, du öppnar bara klienten för att starta en torrent, så det går lika fint att du dubbelklickar på filen eller låter firefox autostarta. Högerklicka på menyn välj "ändra meny" och se till att torrentklienten är förkryssad och sedan starta den i menyn. Gär att få ditt gconf oxå, den heter konfigurationseditorn.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Seven8nine

Inlägg av Seven8nine »

Jag bytte ut BitTorrent mot Deluge idag. Deluge är väldigt likt uTorrent tycker jag. Deluge är snyggt och lättbegripligt enligt min mening.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"