Åh herregud! använd C till att programmera den... Arduino-programmet är allmänt helhemsktGrefven skrev: Själv använder man väl sig främst av Java, men även en del C#, samt ett språk grundat på C/C++ för att programmera Arduinos. www.arduino.cc

Åh herregud! använd C till att programmera den... Arduino-programmet är allmänt helhemsktGrefven skrev: Själv använder man väl sig främst av Java, men även en del C#, samt ett språk grundat på C/C++ för att programmera Arduinos. www.arduino.cc
Jo jag har börjat använda det för några veckor sen, helt klart det bästa hittils. Funkar kanonbra till zend framework som jag använder fast med vissa undantag.Mattias skrev:http://www.eclipse.org/pdt/KiviE skrev: i PHP [...] har jag inte hittat något bra IDE än till linux
Så farligt vill jag nog inte sträcka mig till att säga att det är.Pinky skrev:Åh herregud! använd C till att programmera den... Arduino-programmet är allmänt helhemsktGrefven skrev: Själv använder man väl sig främst av Java, men även en del C#, samt ett språk grundat på C/C++ för att programmera Arduinos. www.arduino.ccVi tvingades att använda dessa i skolan! Isch säger jag bara!
På tal om Zend.. Läste någonstans att det fanns en linux-variant på Zend? Någon som kan bekräfta det?KiviE skrev:Jo jag har börjat använda det för några veckor sen, helt klart det bästa hittils. Funkar kanonbra till zend framework som jag använder fast med vissa undantag.Mattias skrev:http://www.eclipse.org/pdt/KiviE skrev: i PHP [...] har jag inte hittat något bra IDE än till linux
okej då ,vi hade en riktigt flummig lärare so msjälv knappt kunde programmera till att lära oss!Grefven skrev:Så farligt vill jag nog inte sträcka mig till att säga att det är.Pinky skrev:Åh herregud! använd C till att programmera den... Arduino-programmet är allmänt helhemsktGrefven skrev: Själv använder man väl sig främst av Java, men även en del C#, samt ett språk grundat på C/C++ för att programmera Arduinos. www.arduino.ccVi tvingades att använda dessa i skolan! Isch säger jag bara!
Men det kan ju till stor del vara för att vi får undervisning av David Cuartielles, en av skaparna av Arduino, så vi får cream of the crap först så att säga. Xbees nu nyligen t.ex., vilket är små tillsatser för att göra dem trådlösa. Då kan man göra riktigt trevliga saker
Nej de e klart, det blir ju aldrig så kul ifall man inte har nånting att stampa av ifrån. Har själv råkat ut för ett par konstnärer som hyrts in för att agera lärare, o det blir aldrig bra, dock sällan för att de är flummiga, för det är herr Cuartilles också vill jag lova, men för att de helt saknar kunskap i hur förmedlar kunskap.Pinky skrev:okej då ,vi hade en riktigt flummig lärare so msjälv knappt kunde programmera till att lära oss!Grefven skrev:Så farligt vill jag nog inte sträcka mig till att säga att det är.Pinky skrev:Åh herregud! använd C till att programmera den... Arduino-programmet är allmänt helhemsktGrefven skrev: Själv använder man väl sig främst av Java, men även en del C#, samt ett språk grundat på C/C++ för att programmera Arduinos. www.arduino.ccVi tvingades att använda dessa i skolan! Isch säger jag bara!
Men det kan ju till stor del vara för att vi får undervisning av David Cuartielles, en av skaparna av Arduino, så vi får cream of the crap först så att säga. Xbees nu nyligen t.ex., vilket är små tillsatser för att göra dem trådlösa. Då kan man göra riktigt trevliga saker
exempel: flumkänstnär bjuds in på föreläsning, visar ett program som använder en webbkamera för att se när man rör sig i olika delar av bilden, och programmet spelar då upp olika ljud beroende på hur man rör sig... efter lektionen utbruster han "jaa nåt sånt där kan ni väl ha med i era projekt!" (vi hade vid tillfället aldrig ens gjort något i närheten av detta, programmeringsmässigt)
xbees har vi på en annan såndära bräda vi jobbat med, med en lite kraftigare processor på. kul prylar![]()
Jag läser datasystemutveckling. Läraren i fråga är en tvättäkta konstnär/flummgubbe med väldigt dåliga kunskaper om vad programmeringens är. Han tror att ett häftigt program slänge rman ihop på en kvart, det är jättelätt ^^Grefven skrev:Nej de e klart, det blir ju aldrig så kul ifall man inte har nånting att stampa av ifrån. Har själv råkat ut för ett par konstnärer som hyrts in för att agera lärare, o det blir aldrig bra, dock sällan för att de är flummiga, för det är herr Cuartilles också vill jag lova, men för att de helt saknar kunskap i hur förmedlar kunskap.Pinky skrev:okej då ,vi hade en riktigt flummig lärare so msjälv knappt kunde programmera till att lära oss!Grefven skrev:Så farligt vill jag nog inte sträcka mig till att säga att det är.Pinky skrev:Åh herregud! använd C till att programmera den... Arduino-programmet är allmänt helhemsktGrefven skrev: Själv använder man väl sig främst av Java, men även en del C#, samt ett språk grundat på C/C++ för att programmera Arduinos. www.arduino.ccVi tvingades att använda dessa i skolan! Isch säger jag bara!
exempel: flumkänstnär bjuds in på föreläsning, visar ett program som använder en webbkamera för att se när man rör sig i olika delar av bilden, och programmet spelar då upp olika ljud beroende på hur man rör sig... efter lektionen utbruster han "jaa nåt sånt där kan ni väl ha med i era projekt!" (vi hade vid tillfället aldrig ens gjort något i närheten av detta, programmeringsmässigt)
xbees har vi på en annan såndära bräda vi jobbat med, med en lite kraftigare processor på. kul prylar![]()
Det finns ju trots allt en lärarutbildning av en anledning.
Jag skattar mig bara lycklig för att ha den lärare vi har, det finns liksom inte nåt tak på hans kunskap.
Och så e de ju förbaskat roligt att leka Oppfinnar Jocke.
Vad studerar du förresten?
Men men, nu blev det här lite väl mkt off topic. Ni andra får stjäla tillbaka tråden ifall ni vill.
Ha en bra dag.