Vilket språk använder DU?

Här diskuteras programmering och utveckling
Användarvisningsbild
Pinky
Kontakt:

SV: Vilket språk använder DU?

Inlägg av Pinky »

Grefven skrev: Själv använder man väl sig främst av Java, men även en del C#, samt ett språk grundat på C/C++ för att programmera Arduinos. www.arduino.cc
Åh herregud! använd C till att programmera den... Arduino-programmet är allmänt helhemskt :D Vi tvingades att använda dessa i skolan! Isch säger jag bara!
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av KiviE »

Mattias skrev:
KiviE skrev: i PHP [...] har jag inte hittat något bra IDE än till linux
http://www.eclipse.org/pdt/
Jo jag har börjat använda det för några veckor sen, helt klart det bästa hittils. Funkar kanonbra till zend framework som jag använder fast med vissa undantag.
Användarvisningsbild
Grefven

Inlägg av Grefven »

Pinky skrev:
Grefven skrev: Själv använder man väl sig främst av Java, men även en del C#, samt ett språk grundat på C/C++ för att programmera Arduinos. www.arduino.cc
Åh herregud! använd C till att programmera den... Arduino-programmet är allmänt helhemskt :D Vi tvingades att använda dessa i skolan! Isch säger jag bara!
Så farligt vill jag nog inte sträcka mig till att säga att det är.
Men det kan ju till stor del vara för att vi får undervisning av David Cuartielles, en av skaparna av Arduino, så vi får cream of the crap först så att säga. Xbees nu nyligen t.ex., vilket är små tillsatser för att göra dem trådlösa. Då kan man göra riktigt trevliga saker :D
Being noticed can be a burden, Jesus got himself crucified becuase he got himself noticed, so I disappear alot. -Bob Dylan

The Ubuntu Counter Project- user number # 10930
Användarvisningsbild
Victor
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av Victor »

KiviE skrev:
Mattias skrev:
KiviE skrev: i PHP [...] har jag inte hittat något bra IDE än till linux
http://www.eclipse.org/pdt/
Jo jag har börjat använda det för några veckor sen, helt klart det bästa hittils. Funkar kanonbra till zend framework som jag använder fast med vissa undantag.
På tal om Zend.. Läste någonstans att det fanns en linux-variant på Zend? Någon som kan bekräfta det?

EDIT: Hittade requirements och där står det att det fungerar med linux http://www.zend.com/en/products/studio/ ... quirements
Senast redigerad av 1 Victor, redigerad totalt 29 gånger.
// So long, and thank you for all the fish

"Your Ubuntu User number is # 10448"
Användarvisningsbild
Pinky
Kontakt:

Inlägg av Pinky »

Grefven skrev:
Pinky skrev:
Men det kan ju till stor del vara för att vi får undervisning av David Cuartielles, en av skaparna av Arduino, så vi får cream of the crap först så att säga. Xbees nu nyligen t.ex., vilket är små tillsatser för att göra dem trådlösa. Då kan man göra riktigt trevliga saker :D
okej då ,vi hade en riktigt flummig lärare so msjälv knappt kunde programmera till att lära oss!
exempel: flumkänstnär bjuds in på föreläsning, visar ett program som använder en webbkamera för att se när man rör sig i olika delar av bilden, och programmet spelar då upp olika ljud beroende på hur man rör sig... efter lektionen utbruster han "jaa nåt sånt där kan ni väl ha med i era projekt!" (vi hade vid tillfället aldrig ens gjort något i närheten av detta, programmeringsmässigt)

xbees har vi på en annan såndära bräda vi jobbat med, med en lite kraftigare processor på. kul prylar :D
Användarvisningsbild
Grefven

Inlägg av Grefven »

Pinky skrev:
Grefven skrev:
Pinky skrev:
okej då ,vi hade en riktigt flummig lärare so msjälv knappt kunde programmera till att lära oss!
exempel: flumkänstnär bjuds in på föreläsning, visar ett program som använder en webbkamera för att se när man rör sig i olika delar av bilden, och programmet spelar då upp olika ljud beroende på hur man rör sig... efter lektionen utbruster han "jaa nåt sånt där kan ni väl ha med i era projekt!" (vi hade vid tillfället aldrig ens gjort något i närheten av detta, programmeringsmässigt)

xbees har vi på en annan såndära bräda vi jobbat med, med en lite kraftigare processor på. kul prylar :D
Nej de e klart, det blir ju aldrig så kul ifall man inte har nånting att stampa av ifrån. Har själv råkat ut för ett par konstnärer som hyrts in för att agera lärare, o det blir aldrig bra, dock sällan för att de är flummiga, för det är herr Cuartilles också vill jag lova, men för att de helt saknar kunskap i hur förmedlar kunskap.
Det finns ju trots allt en lärarutbildning av en anledning.

Jag skattar mig bara lycklig för att ha den lärare vi har, det finns liksom inte nåt tak på hans kunskap.
Och så e de ju förbaskat roligt att leka Oppfinnar Jocke.

Vad studerar du förresten?

Men men, nu blev det här lite väl mkt off topic. Ni andra får stjäla tillbaka tråden ifall ni vill.

Ha en bra dag.
Being noticed can be a burden, Jesus got himself crucified becuase he got himself noticed, so I disappear alot. -Bob Dylan

The Ubuntu Counter Project- user number # 10930
Användarvisningsbild
Pinky
Kontakt:

Inlägg av Pinky »

Grefven skrev:
Pinky skrev:
Grefven skrev:
Pinky skrev:

Nej de e klart, det blir ju aldrig så kul ifall man inte har nånting att stampa av ifrån. Har själv råkat ut för ett par konstnärer som hyrts in för att agera lärare, o det blir aldrig bra, dock sällan för att de är flummiga, för det är herr Cuartilles också vill jag lova, men för att de helt saknar kunskap i hur förmedlar kunskap.
Det finns ju trots allt en lärarutbildning av en anledning.

Jag skattar mig bara lycklig för att ha den lärare vi har, det finns liksom inte nåt tak på hans kunskap.
Och så e de ju förbaskat roligt att leka Oppfinnar Jocke.

Vad studerar du förresten?

Men men, nu blev det här lite väl mkt off topic. Ni andra får stjäla tillbaka tråden ifall ni vill.

Ha en bra dag.
Jag läser datasystemutveckling. Läraren i fråga är en tvättäkta konstnär/flummgubbe med väldigt dåliga kunskaper om vad programmeringens är. Han tror att ett häftigt program slänge rman ihop på en kvart, det är jättelätt ^^  ::) Till råga på allt så har han lyckats bli programansvarig för ett annat program här. Du läser händelsevis inte på högskolan i kristianstad?
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TicToc »

x------------------------------------------------------------------------------------x
Och här återvänder vi till ämnet.
Användarvisningsbild
daft

Inlägg av daft »

Java, C# och under tvång Delphi. Visual Studio är favoritmiljön, men jag har börjat snegla MonoDevelop nu när jag börjat använda Linux.
Skriv svar

Återgå till "Programmering och webbdesign"