guide virtualbox
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
guide virtualbox
Finns någon enkel guide vad gäller Virtualbox?
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
SV: guide virtualbox
Asså, kör du på svanska så är det väldigt enkelt...
Först skapar du ny maskin efter vad du skall köra för system, gå igenom giuden, välj att hårddisken får ta 2-8Gb nånstans - den är ändå flexibel så den tar vad den behöver... Sedan, första gången du startar maskinen, frågar den hur du vill installera operativsystemet, antingen med CD i datorns CD/DVD-enhet (smaska i en XP originalskiva & installera) eller om du vill använda en image av en CD (vilket du har om du plockat ner t.ex. en image på en live-cd på nån distro)... Sed installerar du som vanligt...
Först skapar du ny maskin efter vad du skall köra för system, gå igenom giuden, välj att hårddisken får ta 2-8Gb nånstans - den är ändå flexibel så den tar vad den behöver... Sedan, första gången du startar maskinen, frågar den hur du vill installera operativsystemet, antingen med CD i datorns CD/DVD-enhet (smaska i en XP originalskiva & installera) eller om du vill använda en image av en CD (vilket du har om du plockat ner t.ex. en image på en live-cd på nån distro)... Sed installerar du som vanligt...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
-
SV: guide virtualbox [LÖST]
Tack! funkar finfint
fast jag "smackade" i linuxmint i stället. Det tog en himla tid att få ett op att installeras... Fast det är ju kart, det är ju ett op över ett annat... Ska smacka in HH 8.04 där när det börjar närma sig 
Och.. XP vore ju skoj å testa
men det blir ett senare projekt. Kan däremellan behöva en större hd och massa extra sdd

Och.. XP vore ju skoj å testa

Ska nog testa detta när jag får ny hårddisk (har tre GB kvar på min /home, ska flytta runt lite musik, osv). Kan man skapa virtualbox-partitionerna på andra partitioner än /home?
Ja det kan man.
-
stämmer, så gör jag 

- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
SV: guide virtualbox [LÖST]
Lustigt nog så startar mitt XP på 15-20 sekunder & driver på Photoshop CS3 & Dreamweaver kanonfint - dock så strular Lightroom vilket känns som nån directX-kampatibilitet gone bäd...ehnar skrev: Tack! funkar finfintfast jag "smackade" i linuxmint i stället. Det tog en himla tid att få ett op att installeras... Fast det är ju kart, det är ju ett op över ett annat... Ska smacka in HH 8.04 där när det börjar närma sig
Och.. XP vore ju skoj å testamen det blir ett senare projekt. Kan däremellan behöva en större hd och massa extra sdd
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<