Hitta deb fil
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Hitta deb fil
Hej är det någon som vet var jag kan hitta denna underbara program http://www.musicip.com/mixer/index.jsp på en deb fil? jag får det inte att funka när jag tar hem det från hemsidan :/
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
SV: Hitta deb fil
Det är ju de däringa onda som "stjäl" musicbrainz ifrån användarna. 
den filen du laddat ner från derashemsida är packad, packa upp den och kör den (om du packat upp filen i din hemkatalog kör du den enklast genom att skriva cd && ./(namnet på filen) i en terminal)... Du måsta ha suns java för att det ska funka... (Det är javamjukvara)...

den filen du laddat ner från derashemsida är packad, packa upp den och kör den (om du packat upp filen i din hemkatalog kör du den enklast genom att skriva cd && ./(namnet på filen) i en terminal)... Du måsta ha suns java för att det ska funka... (Det är javamjukvara)...
More Mekaniserad at http://blippe.se.
-
- Kontakt:
Jo jag har förstått det. Men det är just det som jag har problem med..packa upp e inte något svårt men sen då! det finns ingen fil att köra typ (installera)har klickat på alla och ingen vill gå igång så jag fråga här istället. Har lite svårt med att detta just nu innan man lär sig det..
hoppas ni förstog vad jag mena..
hoppas ni förstog vad jag mena..
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Packa upp filen i din hemkatalog (inte skrivbordet)
öppna en ny terminal
skriv däri: export JAVA_HOME=/usr/lib/jvm/java-6-sun
sedan: MusicIP/MusicMagicMixer/MusicMagicMixer
OBS: för att kunna spela musik i den krävs xmms, du kan antingen installera allt som har med xmms att göra genom att i terminale skriva sudo apt-get install xmms-*, eller starta synaptic och installera xmms och alla de plugins du tycker du behöver.
Du behöver oxå suns java, skriv i din browsers adressfält:: apt:sun-java6-jre
Sedan är det bra att gå in i inställningarna (musicips) och ändra alla mozilla till sensible-browser
Anledningen till att man måste exportera JAVA_HOME är för att musicip's programmerare inte använder /usr/bin/java som man ska... du kan prova köra med java MusicIP/MusicMagicMixer/MusicMagicMixer och se om du slipper exportera då...
öppna en ny terminal
skriv däri: export JAVA_HOME=/usr/lib/jvm/java-6-sun
sedan: MusicIP/MusicMagicMixer/MusicMagicMixer
OBS: för att kunna spela musik i den krävs xmms, du kan antingen installera allt som har med xmms att göra genom att i terminale skriva sudo apt-get install xmms-*, eller starta synaptic och installera xmms och alla de plugins du tycker du behöver.
Du behöver oxå suns java, skriv i din browsers adressfält:: apt:sun-java6-jre
Sedan är det bra att gå in i inställningarna (musicips) och ändra alla mozilla till sensible-browser
Anledningen till att man måste exportera JAVA_HOME är för att musicip's programmerare inte använder /usr/bin/java som man ska... du kan prova köra med java MusicIP/MusicMagicMixer/MusicMagicMixer och se om du slipper exportera då...
Senast redigerad av 1 Mekaniserad Apelsin, redigerad totalt 24 gånger.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
-
- Kontakt:
hej har nu testat att köra det sista du skrev och fick upp detta under. men om jag flyttar java ställer jag inte till det för andra program då?vela bara höra så jag inte tabbar mig rejält först..
maxim@maxim-laptop:~$ java MusicIP/MusicMagicMixer/MusicMagicMixer
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: MusicIP.MusicMagicMixer.MusicMagicMixer
at gnu.java.lang.MainThread.run(libgcj.so.81)
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: MusicIP.MusicMagicMixer.MusicMagicMixer not found in gnu.gcj.runtime.SystemClassLoader{urls=[file:./], parent=gnu.gcj.runtime.ExtensionClassLoader{urls=[], parent=null}}
at java.net.URLClassLoader.findClass(libgcj.so.81)
at gnu.gcj.runtime.SystemClassLoader.findClass(libgcj.so.81)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(libgcj.so.81)
maxim@maxim-laptop:~$
maxim@maxim-laptop:~$ java MusicIP/MusicMagicMixer/MusicMagicMixer
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: MusicIP.MusicMagicMixer.MusicMagicMixer
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: MusicIP.MusicMagicMixer.MusicMagicMixer not found in gnu.gcj.runtime.SystemClassLoader{urls=[file:./], parent=gnu.gcj.runtime.ExtensionClassLoader{urls=[], parent=null}}
at java.net.URLClassLoader.findClass(libgcj.so.81)
at gnu.gcj.runtime.SystemClassLoader.findClass(libgcj.so.81)
maxim@maxim-laptop:~$
Vad är detta för program egentligen? Har läst på websidan, men fattar inte riktigt vad det gör...
"MusicIP Mixer takes the guesswork out of song selection - instead of scrolling through your library, just pick any song to build a playlist in seconds. "
Låter som vanlig random i mina öron? Kan någon förklara?
Oh, nej, dessvärre kan jag inte hjälpa dig med att installera... Sorry
"MusicIP Mixer takes the guesswork out of song selection - instead of scrolling through your library, just pick any song to build a playlist in seconds. "

Oh, nej, dessvärre kan jag inte hjälpa dig med att installera... Sorry

-
- Kontakt:
Programmet går igenom din musik och blandar din musiksmak. tex du spelar en låt du tycker är bra så kan den mixa ihop ungefär lika musik som du gillar efter den har gått igenom i ditt musik bibliotek.. väldigtnosscire skrev: Vad är detta för program egentligen? Har läst på websidan, men fattar inte riktigt vad det gör...
Oh, nej, dessvärre kan jag inte hjälpa dig med att installera... Sorry![]()
bra tycker jag då man får lite variation på sin musik.. samt om du gillar vad den har skapat så kan du fixa spel listor i programmet och föra över dem sen till din favoritspelare.