Här är några ledtrådar:
- Fungerar i Windows XP.
- Fungerade i Ubuntu 7.04 och Ubuntu Studio 7.04.
- Fungerar inte i Ubuntu Studio 7.10.
- Jag har installerat skrivaren på alla sätt jag kunde komma på.
- Skrivaren har parallellport, min laptop har bara USB, så en konverterare finns mellan skrivaren och min laptop. Denna behövde jag inte installera i Ubuntu 7.04 om jag inte minns fel.
- Skrivaren hittas av [Administration→Utskrift] redan innan den är istallerad, dock identifieras den som HP DESKJET_720C, precis som i Windows.
- Jag har provat att installera drivrutinerna till såväl 710C som 720C, det verkar inte spela någon roll.
- Om man försöker att skriva ut något, exempelvis från OpenOffice.org, hamnar dokumentet i skrivarkön. Dess status blir då "Held".
- Försöker man starta den igen, genom att högerklicka och välja "Release", ändras status till "Processing" för att efter någon sekund återgå till "Held".
- [Administration→Utskrift→Settings→Print testpage] ger inget som helst resultat. Inget jobb dyker upp i skrivarkön. Dock kommer en ruta upp där det exempelvis kan stå "Test page submitted as job 17"
Jag har ställt frågan här tidigare utan minsta tillstymmelse till antydan till svar. Finns det verkligen ingen som har en blekaste aning om vad som kan vara fel?