Angående omorganisationen!
Det är fler forum än användare nästan ju... 
(med tanke på att jag la till alla forum är det väl mitt fel, men...)

(med tanke på att jag la till alla forum är det väl mitt fel, men...)
- n4h0j
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Låt oss kalla det "planering inför framtiden"! 

[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
- Anton Fosselius
- Kontakt:
NICE! gillar detta!
älskar allt som motarbetar kaos
älskar allt som motarbetar kaos

Ubuntu Linux
Robotic Fantastic
“Those who desire to give up freedom in order to gain security, will not have, nor do they deserve, either one.â€
Robotic Fantastic
“Those who desire to give up freedom in order to gain security, will not have, nor do they deserve, either one.â€
- Linus Mannervik
- Kontakt:
Ja, det blir nog bra, men det är de facto kanske lite väl många snudd på oanvända forum just nu... Xubuntu- och Edubuntu-kanske skulle kunna tas bort till ett egentligt behov finns?
Ps. Jag tog mig även friheten att döpa om felsökningsforumet till "Allmän felsökning".
Ps. Jag tog mig även friheten att döpa om felsökningsforumet till "Allmän felsökning".
- Linus Mannervik
- Kontakt:
Förresten så blev jag sugen på att style:a om forumets utseende lite, så att det passar bättre in bland de övriga delarna av ubuntu-se.org... Det vore schysst med ett fräsht forum inför dapper-releasen! Vad tycker ni?
Jag la till de forumen liksom för att skapa ett behov
Jag tycker vi har dem en vecka eller två - Xubuntu verkar det faktiskt finnas folk som kör, och det går nog att mosa dit ett par trådar om man vill (automontering i Xubuntu vill jag minnas att någon tråd hette - undrar vart den tog vägen?). Postar ingen där är det bara att ta bort forumen, men vi kan väl testa?
Jag håller med om att forumet behöver snajsas upp en hel del

Jag håller med om att forumet behöver snajsas upp en hel del

Jag ger helt klart tummen upp!
- n4h0j
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
[quote="bonvenon"]Förresten så blev jag sugen på att style:a om forumets utseende lite, så att det passar bättre in bland de övriga delarna av ubuntu-se.org... Det vore schysst med ett fräsht forum inför dapper-releasen! Vad tycker ni?[/quote]
Håller med om att en make-over för forumet skulle vara en bra idé. Vi har ju redan gjort en del för "insidan", dags att göra det för utsidan!
Håller med om att en make-over för forumet skulle vara en bra idé. Vi har ju redan gjort en del för "insidan", dags att göra det för utsidan!

[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
- Retardedpope
[quote="bonvenon"]Ja, det blir nog bra, men det är de facto kanske lite väl många snudd på oanvända forum just nu... Xubuntu- och Edubuntu-kanske skulle kunna tas bort till ett egentligt behov finns?[/quote]
Jag tycker inte att det gör något att vi har fler forum än de som används. Och vad gäller specifikt xubuntu och edubuntu (Jag använder ingetdera), men det finns säkert folk som gör det, som kanske inte har upptäckt ubuntu-se.org än. Jag tycker absolut inte att det gör något att det finns forum utan trådar, man vet ju aldrig när behovet uppstår.
I övrigt tycker jag att det är bra att ni har organiserat forumet lite så att det blir lättare att hitta det man söker. Och vad gäller utseendet så tycker jag att detta är ett väldigt snyggt och funktionellt forum. Mycket snyggare och troligtvis bättre (i alla fall bättre strukturerat) än t ex ubuntuforums.org. Men kan ni göra det snyggare och fortfarande behålla funktionaliteten, så gärna för mig.
Förresten vem är det som har skrivit forumet?
Det känns väldigt genomarbetat, så vem det än är som har skrivit det har gjort ett mycket bra jobb
Jag tycker inte att det gör något att vi har fler forum än de som används. Och vad gäller specifikt xubuntu och edubuntu (Jag använder ingetdera), men det finns säkert folk som gör det, som kanske inte har upptäckt ubuntu-se.org än. Jag tycker absolut inte att det gör något att det finns forum utan trådar, man vet ju aldrig när behovet uppstår.
I övrigt tycker jag att det är bra att ni har organiserat forumet lite så att det blir lättare att hitta det man söker. Och vad gäller utseendet så tycker jag att detta är ett väldigt snyggt och funktionellt forum. Mycket snyggare och troligtvis bättre (i alla fall bättre strukturerat) än t ex ubuntuforums.org. Men kan ni göra det snyggare och fortfarande behålla funktionaliteten, så gärna för mig.
Förresten vem är det som har skrivit forumet?
Det känns väldigt genomarbetat, så vem det än är som har skrivit det har gjort ett mycket bra jobb

- Retardedpope
Hehe glömde att man kunde kolla copyrighten 

- Linus Mannervik
- Kontakt:
Jag gjorde raskt ett layoutförslag igår kväll/natt. Har lämnat över det till ozamosi - vi får se vad han gör med det 

- Retardedpope
Går det att se layoutförslaget någonstans?
- Linus Mannervik
- Kontakt:
Retardedpope: Nja, inte direkt... Allt jag har att bjuda på är tre css-filer: http://webbform.net/files/bonstyle.tar.gz
Det är lite work in progress, men temat finns här på forumet nu. Gå till er profil, avdelning Presentation, och temat Ubuntu ny.
- Retardedpope
Det liknar ubuntuforums.org lite mer, men jag föredrar fortfarande det gamla. Den nya känns inte helt färdig än, men när den blir färdig (och därmed troligtvis default) kommer väl det gamla att finnas kvar i fall man inte trivs med det nya (vilket inte jag gör ännu iaf)? :/
- Linus Mannervik
- Kontakt:
Retardedpope: Du får gärna säga, mer konkret, vad det är du inte tycker om.
[quote="ozamosi"]Det är lite work in progress, men temat finns här på forumet nu. Gå till er profil, avdelning Presentation, och temat Ubuntu ny.[/quote]
Kul med nytänk
Vad sägs om att öppna en tråd bara för forumlayouten?
ang. omorganiseringen så tycker jag den är super
Kul med nytänk

Vad sägs om att öppna en tråd bara för forumlayouten?
ang. omorganiseringen så tycker jag den är super

- Retardedpope
bonvenon: ok, kan ta lite konkreta saker som jag uppmärksammade direkt...
- I Trådöverblicken i Skriv svar så är det väldigt otydlig avgränsning mellan inläggen. Det går att se vem som har skrivit vad, men det var mycket tydligare innan.
- Det finns ingen luft mellan inläggen
- Sen tycker jag att det bör vara svart text mot vit bakgrung (ubuntuforums.org har det och vår wiki har det)
- känns som att ni har tagit bort lite för många ramar (t ex runt meddelande och vad det nu heter övörst på sidan)
- http://ubuntu-se.org/forum/help.php#smilies sidan går hela vägen ut i kanten, ingen luft.
+ Bara för att visa på att det finns bra saker med det nya temat måste jag säga att kod/citat-boxarna är mycket snyggare i och med det nya temat.
I allmänhet tycker jag att vi bör försöka få det så likt wikin (och kanske ubuntuforums.org) som möjligt (syftar främst på färger)
Jag använder inte det nya temat just nu (eftersom att jag gillar det gamla bättre), men jag ska byta när jag skrivit färdigt detta inlägg, så kommer jag säkert på fler saker som jag inte tyckte om/tyckte om.
[quote="JohanUpp"]Vad sägs om att öppna en tråd bara för forumlayouten?[/quote]
Njae, behövs det?
- I Trådöverblicken i Skriv svar så är det väldigt otydlig avgränsning mellan inläggen. Det går att se vem som har skrivit vad, men det var mycket tydligare innan.
- Det finns ingen luft mellan inläggen
- Sen tycker jag att det bör vara svart text mot vit bakgrung (ubuntuforums.org har det och vår wiki har det)
- känns som att ni har tagit bort lite för många ramar (t ex runt meddelande och vad det nu heter övörst på sidan)
- http://ubuntu-se.org/forum/help.php#smilies sidan går hela vägen ut i kanten, ingen luft.
+ Bara för att visa på att det finns bra saker med det nya temat måste jag säga att kod/citat-boxarna är mycket snyggare i och med det nya temat.
I allmänhet tycker jag att vi bör försöka få det så likt wikin (och kanske ubuntuforums.org) som möjligt (syftar främst på färger)
Jag använder inte det nya temat just nu (eftersom att jag gillar det gamla bättre), men jag ska byta när jag skrivit färdigt detta inlägg, så kommer jag säkert på fler saker som jag inte tyckte om/tyckte om.
[quote="JohanUpp"]Vad sägs om att öppna en tråd bara för forumlayouten?[/quote]
Njae, behövs det?
- Retardedpope
Ok jag har bytt nu, men jag kommer att byta tillbaks så fort jag har skrivit detta inlägg. Det är alldeles för jobbiga färger för att jag ska orka titta på dem. Säg till när ni har gjort lite ändringar så att jag vet när det är lönt att titta på temat igen.