måste jag byta tillbaka till Feisty

Okunnig

måste jag byta tillbaka till Feisty

Inlägg av Okunnig »

Har installerat Gutsy och har fått igång internet och tänkte att nu ska jag minsann ladda ner alla uppdateringar som finns. Men icke sa nicke. Jag går in på System ->Administration ->Uppdateringshanteraren och trycker på knappen för att kolla efter uppdateringar. Inga sådana finns. Jag kan inte aktivera så jag får svenskt skrivbord. Allt är på engelska. Skulle installera Vlc, men i synaptic så fanns det knappt några program att installera, vad är det frågan om

Tacksam för svar

PS. Måste jag gå tillbaka till Feisty ?
Senast redigerad av 1 Okunnig, redigerad totalt 26 gånger.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

SV: måste jag byta tillbaka till Feisty

Inlägg av Urban Anjar »

I synaptic kan du välja vilka förråd du vill tanka från. Inställningar- förråd. VLC har jag för mig ligger i multiverse eller restricted.

Uppdateringar borde du få en del. Testa att uppdatera i terminalen:

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

och posta eventuella felmeddelanden.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Okunnig skrev: Har installerat Gutsy och har fått igång internet och tänkte att nu ska jag minsann ladda ner alla uppdateringar som finns. Men icke sa nicke. Jag går in på System ->Administration ->Uppdateringshanteraren och trycker på knappen för att kolla efter uppdateringar. Inga sådana finns. Jag kan inte aktivera så jag får svenskt skrivbord. Allt är på engelska. Skulle installera Vlc, men i synaptic så fanns det knappt några program att installera, vad är det frågan om

Tacksam för svar

PS. Måste jag gå tillbaka till Feisty ?
Jag har vid något installationstillfälle varit med om att källorna i system/administration/programvarukällor varit urklickade efter installationen och då fungerar varken synaptik eller uppdateringarna som dom skall... Gå in & kolla läget där först... Aah, och glöm inte ladda om efter du mecklat med programvarukällorna...  :)
Okunnig

Inlägg av Okunnig »

Ja du hade rätt Farmfield. Kryssade i lite rutor och vips så fick jag svensk text överallt samt en hel del uppdatgeringar. Jag bockar och bugar för hjälpen
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Okunnig skrev: Ja du hade rätt Farmfield. Kryssade i lite rutor och vips så fick jag svensk text överallt samt en hel del uppdatgeringar. Jag bockar och bugar för hjälpen
Ja det var väl tur att jag hade haft samma problem, hehe...  ;D'

En fråga om ditt "nick" bara - tänk om ett år när du är kunnig som fän, då kommer nybörjarna här undra varför "Okunnig" går in med en massa bra råd, hehe... xD
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"