En tråd passande i sammanhanget är också Nytt utseende/struktur för ubuntu-se.org är på väg. Ã…sikter?
[quote="marwal"][quote="sebastean"]Marwal! Kanske du vill fixa konverteringen av databas?[/quote]
Skulle det saknas sätt att från det ena systemet importara data eller konvertera från ett format till ett annat är jag villig att titta på det. Jag vill i så fall inte sitta ensam med det utan att det skapas en mindre grupp (2 pers) som jobbar tillsammans.[/quote]
Detta skript för att konvertera PunBB till SMF ligger redan upplagt på servern.
Saker vi har på hemsidan som vi skulle kunna synka inloggningen på är forum, wiki, galleri och karta.
Dessa är PunBB, moinmoin, Gallery2 och maps.google.com med diverse skript ihopbuntat (ozamosi).
Vi skulle kunna implemetera Joomla i samband med hemsidesuppfräschiningen och synka SMF, Gallery2 med befintliga bryggor. Byter vi wikin till DokuWiki innan wikiuppfräschingen så finns brygga även för wikin.
Skulle då återstå att synka kartan med Joomla men vi skulle kunna vara utan karta fram tills kod har fräschats upp och synkning fungerar.
Vad är era tankar kring detta?

marwal: Vad tror du om att tillsammans med någon mer stå för synkning mellan Joomla och de andra sakerna där bryggor finns?
Jag och någon mer kan stå för installation av SMF och DokuWiki.